Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLERİ MANTIK I
1 Dersin Adı: İLERİ MANTIK I
2 Dersin Kodu: FEL5123
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİKRET OSMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Fikret OSMAN
fikretosman@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2755096
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Set Teori, Özdeşlik, varlık ve kipli mantıkları öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci ileri mantık çalışması yapar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tekil ve genel formülleri öğrenir.;
2 Semantik öğrenir.;
3 Sembolleştirmeyi öğrenir.;
4 Özdeşlik mantığının yöntemini öğrenir.;
5 Varlık mantığının yöntemini öğrenir.;
6 İmkan ve zorunluluk kiplerini öğrenir.;
7 Kipli Mantığın yöntemini öğrenir.;
8 Türetim yöntemini öğrenir.;
9 Russelcı semantiği öğrenir.;
10 set teoriyi öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Özdeşlik mantığında sentaks.
2 Özdeşlik mantığında semantik.
3 Sembolleştirme
4 Özdeşlik mantığının yöntemi
5 Özdeşlik mantığının yöntemi
6 Varlık Mantığı
7 Varlık mantığı
8 Sembolleştirme
9 Zorunluluk ve imkan kipleri
10 Kipli mantık
11 Kipli mantık
12 Kipli mantık
13 Set Teori
14 Set Teori
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Teo Grünberg, Modern Logic, Metu Press, Ankara 2002.
Teo Grünberg, Sembolik Mantık El Kitabı, c. 2, Ankara 2000.
J. Lemmon, Introduction to Axiomatic Set Theory.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama İleri düzeyde mantık çalışılır. Tek sınav uygulanır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 4 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK2 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 5 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK8 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK9 0 5 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr