1 | Dersin Adı: | İMMÜNOLOJİDE LABORATUVAR ARAŞTIRMA |
2 | Dersin Kodu: | TİM6004 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 6 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BARBAROS ORAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Ferah Budak, Prof.Dr. Arzu Yılmaztepe Oral |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. H. Barbaros ORAL Bursa Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, İmmünoloji Anabilim Dalı, 16059, Nilüfer, BURSA E-posta: oralb@uludag.edu.tr Tel: 2954114 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu kursun amacı öğrencilere ileri immünolojik metodları uygulaması ve değerlendirebilmesi için gerekli bilgileri sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Araştıma amaçlı kullanılan ileri immünolojik laboratuvar testlerini uygulamada yardımcı olabilecek bilgi ve becerileri edinmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fluoresan mikroskop ve kullanımı | |
2 | ANA, AMA , ASMA testleri: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
3 | Endomisium ve gliadin testleri: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
4 | ANCA ve tiroid antikor testleri: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
5 | ANA profil immunoblot testi: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
6 | Immunfiksasyon elektroforez testi: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
7 | SSO-PCR ile HLA tiplendirme: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
8 | Panel reaktif Antikor tarama ve spesifik testleri: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
9 | SSP-PCR tekniği ile HLA tiplendirme testleri: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
10 | CDC total lenfosit cross-match: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
11 | Kantitatif RT-PCR uygulamasi ve realtif gen ekspresyon kantitasyonu | |
12 | Akım sitometre cihazının tanıtılması ve kapı alma teknikleri | |
13 | Akım sitometri ile lösemi tiplendirme: Uygulama, değerlendirme ve raporlama | |
14 | Akım sitometri ile hücre fonksiyonlarını değerlendirme yöntemleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Stevens C.D., "Clinical Immunology & Serology: Laboratory Perspective", E.A. Davis Company, 3rd edition (2010). 2. Rich R.R., Fleisher T.A., Shearer W.T., Kotzin B.L., Schroeder Jr H.W., “Clinical Immunology: Principles and Practice”, Mosby International Ltd., 3rd edition (2008). 3. Thompson L., "Measuring Immunity: Basic and clinical practice", Elsevier Academi,c Press (2005). 4. Rose N.R, Friedman H., Fahey J.L., "Manual of Clinical Laboratory Immunology", American Society of Microbiology, 3rd edition (1986) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |