Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİYER’İN KAYNAĞI OLARAK KUR’AN: MEKKE DÖNEMİ
1 Dersin Adı: SİYER’İN KAYNAĞI OLARAK KUR’AN: MEKKE DÖNEMİ
2 Dersin Kodu: ITS5125
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orucoglu@uludag.edu.tr
0224 243 10 66 - 60216, B.U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslâm Tarihinde Hz.Muhammed (a.s.)’ın hayatı anlamına gelen Siyer’in Mekke dönemine ait hadiselerine yer veren ya da işaret eden ayetleri tanıtmak, bunları nüzul sebepleriyle birlikte anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilgi toplama, araştırma ve analiz etme yetkinliğini kullanarak yenilikleri takip edebilme ve çalıştığı alanda uygulayabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Siyer’in İslam tarihindeki yerini ve önemini kavrayabilme;
2 Kur’anı Kerim’in, Siyer’in kaynakları arasındaki değerini fark edebilme;
3 Mekkî süre ve âyetlerin niteliklerini kavrayabilme;
4 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını konu edinen süre ve âyetleri fark edebilme;
5 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını konu edinen süre ve âyetleri kavrayabilme;
6 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumları ile bu hususları konu edinen süre ve âyetleri karşılaştırabilme;
7 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını konu edinen süre ve âyetleri analiz edebilme;
8 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını âyetler ışığında inceleyen klasik ve modern kaynakları tanıyabilme. ;
9 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını konu edinen süre ve âyetlere klasik yaklaşımları bilimsel yöntemlerle eleştirebilme ;
10 Hz. Muhammed (a.s.)’ın ve Müslümanların Mekke dönemindeki durumlarını konu edinen süre ve âyetlere çağdaş yaklaşımları bilimsel yöntemlerle eleştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Siyer’in kaynaklarına genel bir bakış
2 Siyer’in kaynağı olarak Kur’an-ı Kerîm’in değeri ve önemi
3 Mekkî süre ve âyetlerin özellikleri
4 VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda sosyal, kültürel ve ekonomik durum
5 VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda varlığını sürüdüren din ve inançlar
6 Peygamberler silsilesi ve Hz.Muhammed (a.s.)
7 Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı
8 Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı
9 Hz.Muhammed (a.s.)’ın ahlâkî faziletleri
10 Vahiy ve Hz.Muhammed (a.s.)’ın vahiy tecrübesi
11 İslâm’a davet ve yöntemleri
12 Müşriklerin davete karşı tutumları
13 Ehl-i Kitabın durumu
14 Müslümanların birtakım nitelikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. İbn-i Kesir, Tefsir`u`l- Kur`an`i`l-Azim, Beyrut 1987.
2. İzzet Derveze, et-Tefsiru'l-Hadis, I-VII, Ekin Yay., İstanbul 1998
3. Mevdudi, Ebu'l Ala, Tefhimu'l-Kur'an, I-VII, İnsan Yay., İstanbul 1986.
4. Mukâtil b. Süleymân, Tefsiru Mukâtil b. Süleymân, Beyrut 2003
5. Seyyid Kutub, Fî Zılâli’l-Kur’ân, Hikmet Yayınları
6. Taberî, İbn Cerîr et-Taberî, Tefsîr-i Taberî, tahkik: Mahmud Muhammed Şakir, Kahire
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,17
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 5 0 5 0 0 0 0 5 4 3
OK8 0 0 0 5 0 5 0 4 4 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr