1 | Dersin Adı: | SİYER’İN KAYNAĞI OLARAK KUR’AN: MEKKE DÖNEMİ |
2 | Dersin Kodu: | ITS5125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İLHAMİ ORUÇOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
orucoglu@uludag.edu.tr 0224 243 10 66 - 60216, B.U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslâm Tarihinde Hz.Muhammed (a.s.)’ın hayatı anlamına gelen Siyer’in Mekke dönemine ait hadiselerine yer veren ya da işaret eden ayetleri tanıtmak, bunları nüzul sebepleriyle birlikte anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgi toplama, araştırma ve analiz etme yetkinliğini kullanarak yenilikleri takip edebilme ve çalıştığı alanda uygulayabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Siyer’in kaynaklarına genel bir bakış | |
2 | Siyer’in kaynağı olarak Kur’an-ı Kerîm’in değeri ve önemi | |
3 | Mekkî süre ve âyetlerin özellikleri | |
4 | VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda sosyal, kültürel ve ekonomik durum | |
5 | VII. Yüzyılda Arap Yarımadası’nda varlığını sürüdüren din ve inançlar | |
6 | Peygamberler silsilesi ve Hz.Muhammed (a.s.) | |
7 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı | |
8 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın risalet öncesi hayatı | |
9 | Hz.Muhammed (a.s.)’ın ahlâkî faziletleri | |
10 | Vahiy ve Hz.Muhammed (a.s.)’ın vahiy tecrübesi | |
11 | İslâm’a davet ve yöntemleri | |
12 | Müşriklerin davete karşı tutumları | |
13 | Ehl-i Kitabın durumu | |
14 | Müslümanların birtakım nitelikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. İbn-i Kesir, Tefsir`u`l- Kur`an`i`l-Azim, Beyrut 1987. 2. İzzet Derveze, et-Tefsiru'l-Hadis, I-VII, Ekin Yay., İstanbul 1998 3. Mevdudi, Ebu'l Ala, Tefhimu'l-Kur'an, I-VII, İnsan Yay., İstanbul 1986. 4. Mukâtil b. Süleymân, Tefsiru Mukâtil b. Süleymân, Beyrut 2003 5. Seyyid Kutub, Fî Zılâli’l-Kur’ân, Hikmet Yayınları 6. Taberî, İbn Cerîr et-Taberî, Tefsîr-i Taberî, tahkik: Mahmud Muhammed Şakir, Kahire |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 0 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |