1 | Dersin Adı: | GELİR DAĞILIMI, YOKSULLUK VE MALİYE POLİTİKASI |
2 | Dersin Kodu: | MLY6120 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi REYHAN LEBA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr Öğr. Üyesi Reyhan LEBA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü E Posta: reyhan@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 11 43 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Gelir eşitsizliği ve yoksullukla mücadelede uygulanacak maliye politikaları hakkında öğrenme, anlama ve analiz etme düzeyinde bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin gelir dağılımında adaletin ekonomik ve toplumsal önemini anlayabilmelerine, gelir eşitsizliği ve yoksulluğu önlemeye yönelik maliye politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilmelerine katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Gelir Eşitsizliği ve Yoksulluğun Nedenleri | |
3 | Gelir Dağılımında Adaletin Ekonomik ve Toplumsal Önemi | |
4 | Gelir Dağılımının Teorik Analizi | |
5 | Ekonomik Kalkınma ve Gelir Dağılımı İlişkisi | |
6 | Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği, Yoksulluk İlişkisi | |
7 | Gelir Eşitsizliğinin Önlenmesinde Kamu Müdahaleleri | |
8 | Eğitim Harcamaları ve Gelir Dağılımı | |
9 | Sağlık Harcamaları ve Gelir Dağılımı | |
10 | Sosyal Yardım Harcamaları ve Sosyal Yardımların Yeni Bir Biçimi: Asgari Gelir Desteği | |
11 | Vergi Politikası ve Gelir Dağılımı | |
12 | Sosyal Devlet ve Gelir Vergisi | |
13 | Servet Vergisi ve Gelir Dağılımı | |
14 | Gelir Eşitsizliği ve Yoksullukla Mücadelede Ülke Uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Korkut Boratav (1976), 100 Soruda Gelir Dağılımı, İstanbul: Gerçek Yayınevi. DPT (2001), Gelir Dağılımının İyileştirilmesi ve Yoksullukla Mücadele Özel İhtisas Komisyonu Raporu. DPT (2007), Gelir Dağılımı ve Yoksullukla Mücadele Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2003), Yeni Yoksulluk ve Türkiye’nin Değişen Refah Rejimi, (Haz. Ayşe Buğra ve Çağlar Keyder). IMF (2015), Inequality and Fiscal Policy. Nurhan Yentürk (2013), “Türkiye’de Yoksullara Yönelik Harcamalar”, ODTÜ Gelişme Dergisi, C.40, ss. 433-464. Ke-young Chu, Hamid Davoodi and Sanjev Gupta (2000), Income Dustrubition and Tax, and Government Social Spending Policies in Developing Countries, The United Nations University World Institute for Development Economics Research (UNU/WIDER), Working Papers No.214. Antonis Adam, Pantelis Kammas and Athanasios Lapatinas (2015), “Income Inequality and the Tax Structure: Evidence from Developed and Developing Countries”, MPRA Paper No.46148. İzzettin Önder, “Vergilerin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması”, Maliye Sempozyumu. Hakan Ay ve Mehmet Latif Haydanlı (2017), “Vergi Yükü Ekseninde Toplumsal Yapının Gelir Dağılımı ve Yoksullukla İlişkisi”, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.4, S.3, ss. 136-153. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme ödev hazırlanması ve sunumu ile klasik sorularla yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |