Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ ARAP ŞİİRİ (İSLAM ÖNCESİ)
1 Dersin Adı: ESKİ ARAP ŞİİRİ (İSLAM ÖNCESİ)
2 Dersin Kodu: TIB6201
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AHMET MISIRLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ahmet MISIRLI
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Arap şiirinin en önemli amaçlarını, farklı edebî dönemlerde yaşayan en ünlü şairleri tanıtmak, edebî dönemlerin şiirsel özelliklerini öğretmek ve şiirleri analiz etme becerisi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arap şiirinin en önemli amaçlarını bilme;
2 Farklı edebî dönemlerde yaşayan en ünlü şairleri tanıma;
3 Edebî dönemlerin şiirsel özelliklerini öğrenme;
4 Şiirleri analiz etme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Câhiliye Dönemi Şiirine Giriş
2 Ebu’l-Fevâris Şiirinin Tahlili
3 Uygulamalar
4 Karam Bilâ Hudûd Şiirinin Tahlili
5 Uygulamalar
6 Ağıtın amacını tanıma. "El-Hınsa" kardeşini yas tutma şiirinin analizi
7 Uygulamalar
8 Câhiliye Dönemi Düzyazı Sanatları
9 Kuss Bin Sâide el-İyâdî’nin Hutbesi
10 Bir Annenin Kızına Tavsiyesi (Ümâme Binti el-Hâris)
11 Uygulamalar
12 Arap Atasözleri ve Özdeyişler
13 Züheyr Bin Ebi Sulmâ’nın Muallakası
14 Uygulamalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Arapça Bilmeyenler İçin Cahiliye Dönemi Edebiyatı.
Yazan: Sayed Ezzat ve Fetouh Sayed.
2. funun alshier alearabii eabr aleusur.
Yazar: Rajab Abdel Wahab
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 12 168
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,07
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 5
OK2 5 0 5 0 5 0 5 0 5 5 0 5
OK3 5 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 5
OK4 5 0 5 0 5 0 5 0 5 0 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr