ARAPÇA ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ARAÇLARIN KULLANIMI: VIDEO SCRIBE (SPARKOL) İLE VİDEO HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
1
Dersin Adı:
ARAPÇA ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ARAÇLARIN KULLANIMI: VIDEO SCRIBE (SPARKOL) İLE VİDEO HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
2
Dersin Kodu:
TIB5197
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Orta düzeyde bilgisayar bilgisi; yine orta düzeyde Arapça ve İngilizce bilme.
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. ŞENER ŞAHİN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof.Dr. Şener ŞAHİN senersahin@uludag.edu.tr 0224 243 10 66/60407, Bursa U.Ü.İlahiyat Fakültesi
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Modern teknolojik imkanlardan yararlanmak suretiyle nitelikli eğitim videoları oluşturmak, bu sayede Arap dili öğrenim-öğretim süreçlerini hem hoca hem talebe açısından cazip ve verimli hale getirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Akademik gelişime katkı
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Küresel ölçekte başarılı olmuş dil eğitim-öğretim kanallarının kullandığı dijital imkanlardan haberdar olma.;
2
Animasyon hazırlama imkanları çerçevesinde whiteboard sunum yapan programları genel olarak tanıma.;
3
VideoScribe Animasyon hazırlama programının dil öğrenimi sürecine yapacağı katkıları uygulamalı olarak fark etme.;
4
VideoScribe programının işleyiş mantığını çözme, menülerden en iyi şekilde faydalanmak için gerekli ipuçlarını uygulamalı şekilde keşfetme.;
5
VideoScribe programının GIF arşivini tanıma; etkili bir sunum için GIF dosyalarının kareografiye nasıl ekleneceğini uygulamalı olarak görme.;
6
Bir VideoScribe projesinde, tekstin görsel akışını sound efektlerle senkron etmek suretiyle nasıl bir motivasyon oluşturulduğunu fark etme.;
7
Animasyon öğelerine doğru pozisyon, doğru zamanlama, doğru aktivasyon özellikleri kazandırmak için gerekli ayarları öğrenme.;
8
VideoScribe programının çizimsel içerik kütüphanesine upload edilecek harici elemanların arka zeminlerini temizlemede kullanılan programları (Remove Background Programs) uygulamalı olarak tanıma.;
9
Harekeli metin ve ibarelerin projeye uygulanmasında bir enstrüman olarak kullanılan sound efektlerin “uyaran” etkisini keşfetme.;
10
Animasyon hazırlama programlarının genelde başarısız olduğu “harflere hareke konulması” probleminin çözümünde alternatif yollar keşfetme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Arapça öğretiminde başarılı olmuş küresel dil eğitim-öğretim kanallarına genel bir bakış.
2
Arapça eğitim videoları hazırlamada özellikle VideoScribe programının seçilme gerekçelerini saptama.
3
Beyaz tahta (whiteboard) sunum hazırlama programlarından VideoScribe’ı ana hatlarıyla tanıma.
4
VideoScribe programının işleyiş mantığını çözme, menülerden en iyi şekilde faydalanmak için gerekli ipuçlarını uygulamalı şekilde keşfetme.
5
Gramer konularının anlatımında kategorizasyonlar için ok menülerini (arrows) aktif şekilde kullanma.
6
Elemanların sayfaya geliş yönleri, hızları, biçimlerini kullanarak sözcük ve ibareleri daha dikkat çekici kılmayı öğrenme.
7
İbareye “Hareke (Fetha, Kesra, Damme vs.)” koymada yaşanan sorunları aşmaya yardımcı pratik ipuçları.
8
VideoScribe font kütüphanesindeki Arapça fontları aktive etme.
9
Arapça kelime ya da ibareyi renkli görsel efektlerle vurgulama teknikleri.
10
Seslendirilen Arapça bir ibareyi/metni, senkron halde görsel efektle destekleme yöntemleri.
11
VioeoScribe programına upload edilmek üzere görsel içeriklerden oluşan sistematik arşiv inşa etme.
12
VioeoScribe programının ZOOM-IN ve ZOOM-OUT özelliklerini kullanarak etkili finaller yapma.
13
İslam kültür ve ahlakına uygun olmayan visual elemanları (haç vs.) belirli usüllerle uygun hale getirmeye dair ipuçları.
14
VioeoScribe programında hazırlanmış bir projeyi video veya PPT formatına aktarma.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. VideoScribe Tool Help You Make A Good Movie (Mike Chiang) 2. What is Video Scribe? https://www.youtube.com/watch?v=u30fTyXkOdo 3. Getting Started with VideoScribe https://www.youtube.com/watch?v=74WpqEguPS4 4. How to Create a Whiteboard Animation in ONE DAY https://www.youtube.com/watch?v=4nE6MciaRjo 5. How to Make Engaging Whiteboard Animations with VideoScribe https://www.youtube.com/watch?v=V7_crLEjcL4 6. DOODLY vs TOONLY vs VIDEOSCRIBE vs VYOND | Best WhiteBoard ANIMATION Software! (2023) https://www.youtube.com/watch?v=A4cXH4bM1Ek
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
7
98
Ödevler
0
2
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
4
3
12
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
182
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,07
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU