kişisel bir dizüstü bilgisayara ve inernete erişim imkanına sahip olmak
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Dr. Ögr. Üyesi EROL UZUN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
eroluzun@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin dağılışı ve nüfus hareketleri ile ilgili veri toplama ve veriyi Coğrafi Bilgi Sistemleri aracılığıyla analiz etme
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Türkiye'de kırsal yerleşmelerin dağılışı ve bu yerleşmelerde görülen nüfus hareketleri hakkında veri toplayabilir ve CBS aracılığıyla bu veriyi analiz edebilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türkiye'de kırsal yerleşmelerin dağılışı hakkında CBS tabanlı Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin dağılışı ve nüfus hareketleri ile ilgili veri toplama ve veriyi Coğrafi Bilgi Sistemleri aracılığıyla analiz etme ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kırsal yerleşmelerin sınıflandırılması
2
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin dağılışı ve mekânsal analizi
3
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin dağılışı ve mekânsal analizi
4
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerin dağılışı ve mekânsal analizi
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
7
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
8
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
9
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
10
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
11
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
12
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin mekânsal analizi
13
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin raporlaştırılması
14
Türkiye’deki kırsal yerleşmelerde görülen nüfus hareketlerinin raporlaştırılması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Necdet Tunçdilek, 1967, Türkiye İskan Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları. 2. Hayati Doğanay, Türkiye Beşeri Coğrafyası, Pegem Akademi Yayınları. 3. Hamdi S. Selen, Türkiye'de Köy Yerleşmeleri ve Şehirleşme Hareketleri 4. https://www.tuik.gov.tr
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
klasik sınav ve ödevler
Açıklama
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
2
25
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
60
60
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,07
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU