Prof. Dr. Özer YILMAZ ozery@uludag.edu.tr 0 224 29 42 865 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü, 16059, Nilüfer-BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı, Türkiye bitki örtüsünü oluşturan vejatasyon formasyonlarının ve bitki birliklerinin öğretilmesi
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders ile ilgili temel ve güncel kavramları öğrenir
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Vejetasyonun topoğrafya ve iklim ile olan ilişkisini anlamak;
2
Türkiye’de vejetasyon oluşumunu kavramak;
3
Ülkesine ve topluma karşı sorumlu ve çevre bilincine sahip bireyler olarak davranmak;
4
Vejetasyonun yaşam için olan önemini kavramak;
5
Türkiye ormanlarının günümüzdeki durumunu ve tahribatı anlamak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bitki örtüsü ile iklim faktörleri arasındaki ilişkiler
2
Bitki örtüsü ile jeomorfoloji-topoğrafya arasındaki ilişkiler
3
Türkiye’nin biyocoğrafya bölgeleri
4
Kuzey Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; step-maki
5
Nemli-ılıman ormanlar
6
Nemli-yarınemli soğuk ormanlar
7
Kurak ormanlar-ot formasyonları
8
Akdeniz fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; maki-garig
9
Ormanlar; Kuru ormanlar
10
Yarı nemli ormanlar - Ot formasyonu
11
Orta Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları
12
Doğu Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları; ot formasyonu
13
Orman formasyonu
14
Günedoğu Anadolu fitocoğrafya vejetasyon formasyonları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. İbrahim Atalay, Türkiye’ nin Ekolojik Bölgeleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Yay. 2.İbrahim Atalay, Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası; Cilt I, Çev. Ve Orm. Bak.. 3. İbrahim Atalay, Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası; Cilt II, META Basım. 4. A. Rıza Çetik, Türkiye Vejetasyonu: I. Gç Anadolu’nun Vejetasyonu ve Ekolojisi, Selçuk Üniversitesi. 5. Y. Akman, Türkiye Orman Vejetasyonu, Ankara
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
50
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
52
52
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU