Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL ve DÜŞÜNME SÜREÇLERİ
1 Dersin Adı: DİL ve DÜŞÜNME SÜREÇLERİ
2 Dersin Kodu: PSI5108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDAN CAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Handan Can, Dr. Öğretim Üyesi Merve Boğa Balım
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eposta:Handancan@uludag.edu.tr
Oda tel: 0224-2941870
Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi: https://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1358532
19 Dersin Amacı Dikkat, algı ve bilinç gibi bilişsel süreçlere ilişkin temel olguları tanımak ve düşünmenin doğası, dil ile düşünme süreçleri arasındaki bağlantı konusunda güncel araştırmaları takip edebilecek donanıma sahip olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrenciler dil ve düşünme süreci arasındaki bağlantıyı ve ilgili çalışmaları değerlendirme becerisine sahip olurlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil ile duşünce arasındaki bağlantıyı kavrayabilme ;
2 Dilin değişmeyen evrensellerini kavrayabilme;
3 Dil ve muhakeme arasındaki bağlantıyı kavrayabilme;
4 Bilginin zihinsel temsilleri konusunda elde edilen bulguları takip edebilme;
5 Muhakeme ve düşünme süreçlerini bilimsel olgularla tartışabilme;
6 Dil ve düşünmenin yapısı konusundaki kuramsal yaklaşımları tartışabilme;
7 Temel düşünme süreçleri konusunda yeni sorular ve denenceler üretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dikkat ve algı
2 Bilinç
3 Dilin yapısı
4 Bilginin temsili
5 Dil ve anlam üretme
6 Okuma ve anlama
7 Kıyas ve koşullu önermeler
8 Düşünme: kavram oluşturma
9 Düşünme: muhakeme
10 Düşünme: problem çözme ve yaratıcılık
11 Düşünme ve karar verme süreçleri
12 Kestirimler ve yanlılıklar
13 Düşünme süreçleri ve kültür
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eysenck, M. W. & Keane, M. T. (2005). Cognitive psychology: A student's handbook, 5th edition. Hove: Psychology Press.
Manktelow, K. (1999). Reasoning and thinking. Hove: Psychology Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 8 8
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 2 20 40
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 0 0 0 0 2 0 0 0 0
OK2 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 0 2 4 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 5 0 4 0 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr