1 | Dersin Adı: | DİL ve DÜŞÜNME SÜREÇLERİ |
2 | Dersin Kodu: | PSI5108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HANDAN CAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Handan Can, Dr. Öğretim Üyesi Merve Boğa Balım |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eposta:Handancan@uludag.edu.tr Oda tel: 0224-2941870 Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | https://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1358532 |
19 | Dersin Amacı | Dikkat, algı ve bilinç gibi bilişsel süreçlere ilişkin temel olguları tanımak ve düşünmenin doğası, dil ile düşünme süreçleri arasındaki bağlantı konusunda güncel araştırmaları takip edebilecek donanıma sahip olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrenciler dil ve düşünme süreci arasındaki bağlantıyı ve ilgili çalışmaları değerlendirme becerisine sahip olurlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dikkat ve algı | |
2 | Bilinç | |
3 | Dilin yapısı | |
4 | Bilginin temsili | |
5 | Dil ve anlam üretme | |
6 | Okuma ve anlama | |
7 | Kıyas ve koşullu önermeler | |
8 | Düşünme: kavram oluşturma | |
9 | Düşünme: muhakeme | |
10 | Düşünme: problem çözme ve yaratıcılık | |
11 | Düşünme ve karar verme süreçleri | |
12 | Kestirimler ve yanlılıklar | |
13 | Düşünme süreçleri ve kültür | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eysenck, M. W. & Keane, M. T. (2005). Cognitive psychology: A student's handbook, 5th edition. Hove: Psychology Press. Manktelow, K. (1999). Reasoning and thinking. Hove: Psychology Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 2 | 20 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |