1 | Dersin Adı: | DİN ve TOPLUM |
2 | Dersin Kodu: | SOS6113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok-None |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Ögr. Üyesi FATİH AMAN- Bursa Uludağ Üniv. Fen Edebiyat Fak. Sosyoloji Bölümü- Tel:0224-294-18-43 Email: faman@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Aşağıdaki Konuları Sunmak ve Öğrencilerle Tartışmak 1. Toplumsal-Kültürel gerçeklik ortamında din kurumunun rolünün sosyolojik kavramlar ve yaklaşımlar çerçevesinde incelenebilmesi için ele alınması gereken temel etkenler (norm, değer, konum, rol, işlev, güç ilişkileri, amaçlar-araçlar, kişilik vs.) 2. Yazındaki kimi farklı sosyolojik yaklaşımların din kurumunu ele alış biçimlerinin nasıl olduğu 3. Din kurumuna ilişkin olarak Türkiye ve dünyadaki kimi güncel örnekler üzerinde çeşitli değerlendirme araştırmaları |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Din ve toplum ilişkisinin genel özellikleri ve işlevlerinin öğrenciye kazandırılması |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Din-toplum ilişkisi üzerine | |
2 | İlk dinler ve toplum ilişkisi | |
3 | Roma'da din ve toplum | |
4 | Yahudilikte din ve toplum | |
5 | Hristiyanlıkta din ve toplum | |
6 | Hinduizm ve Budizm'de din ve toplum | |
7 | Konfüçyüs ve Şintoizm'de din ve toplum | |
8 | İslam'ın doğuşunda din ve toplum | |
9 | Emeviler'de din ve toplum | |
10 | Abbasilerde din ve toplum | |
11 | Selçuklularda din ve toplum | |
12 | Osmanlılarda din ve toplum | |
13 | Cumhuriyet döneminde din ve toplum | |
14 | Günümüzde din ve topluma bakış |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Furseth, Inger ve Repstad, Pal, Din Sosyolojisine Giriş – Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Birleşik Yayıncılık, 2011; Berger, Peter, Kutsal Şemsiye – Dinin sosyolojik Teorisinin Ana Unsurları, Rağbet yay., 2009; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Kral-Devlet Ya Da Ölümlü Tanrı İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2017; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, İmparatorluktan Tanrı Devletine, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2020; Levent Köker-Mehmet Ali Ağaoğulları, Tanrı Devletinden Kral Devlete, İMGE KİTABEVİ YAYINLARI, 2009; Sinan Ateş, Türkiye'de Din Politikaları ve Din - Siyaset İlişkisi, ÖTÜKEN NEŞRİYAT, 2019; Bernard Lewis, İnanç ve İktidar & Orta Doğu’da Din ve Siyaset, AKILÇELEN KİTAPLAR, 2020. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama | - |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 36 | 36 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |