Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ
1 Dersin Adı: İLERİ BİLGİSAYAR MİMARİSİ
2 Dersin Kodu: BM5137
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KEMAL FİDANBOYLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: kfidan@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Görükle Kampüsü, 16059 Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern bilgisayar mimarisi hakkında temel kavramların öğretilmesi dersin temel amacıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mühendislik Bilimleri: %85; Mühendislik Tasarımı: %15
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kantitatif dijital tasarım ve analizin temellerini anlamak;
2 Dijital tasarımda bellek hiyerarşisini incelemek;
3 ARM Cortex-A8 ve Intel Core i7'deki bellek hiyerarşilerini incelemek;
4 Öğretim düzeyinde paralelliği ve kullanımını incelemek;
5 Intel Core i7 ve ARM Cortex-A8'i incelemek;
6 Vektör, SIMD ve GPU mimarilerinde veri düzeyinde paralelliği incelemek;
7 Mobil ve sunucu GPU'larını ve Tesla'yı Core i7'ye karşı incelemek;
8 Dizi düzeyinde paralelliği incelemek;
9 Çok çekirdekli işlemcileri ve performanslarını incelemek;
10 MIPS mimarisini ve MIPS R4000 veri hattını incelemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Nicel Tasarım ve Analizin Temelleri
2 Performans, Fiyat ve Güç
3 Bellek Hiyerarşi Tasarımı
4 ARM Cortex-A8 ve Intel Core i7'deki Bellek Hiyerarşileri
5 Öğretim Düzeyinde Paralellik ve Kullanımı
6 Intel Core i7 ve ARM Cortex-A8
7 Vektör, SIMD ve GPU Mimarilerinde Veri Düzeyinde Paralellik
8 Mobil ve Sunucu GPU'ları; Tesla ve Core i7
9 Dizi Düzeyinde Paralellik
10 Çok Çekirdekli İşlemciler ve Performansları
11 İstek Düzeyinde ve Veri Düzeyinde Paralellikten Yararlanmak için Depo Ölçekli Bilgisayarlar
12 Google Depo Ölçekli Bilgisayar
13 MIPS Mimarisi
14 MIPS R4000 Veri Hattı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı:
J. L. Hennessy, D. A. Patterson, Computer Architecture: A Quantitative Approach, Morgan and Kauffman, 6th edition, 2017.
Yardımcı Ders Kitabı:
Sarah Harris and David Harris, Digital Design and Computer Architecture, RISC-V Edition, Elsevier, 1st edition, 2021.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara sınav ve final sınavında ders konularıyla ilgili klasik problem çözme yeteneği ölçülecektir. Proje, ders içeriği ile ilgili bir konuda araştırma, simülasyon, rapor yazma ve sunum içerecektir.
Açıklama Tüm sınav ve proje değerlendirmeleri 100 üzerinden yapılacaktır. Daha sonra ilgili katkı yüzdesi ile çarpılacak ve genel ders notu 100 üzerinden elde edilecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 33 33
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 5 3 3 2 2 2
OK2 5 4 4 2 2 2
OK3 5 4 4 2 2 2
OK4 5 4 4 2 2 2
OK5 5 4 4 2 2 2
OK6 5 4 4 2 2 2
OK7 5 4 4 2 2 2
OK8 5 4 4 2 2 2
OK9 5 4 4 2 2 2
OK10 5 4 4 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr