1 | Dersin Adı: | İSTATİSTİKSEL MODELLEME |
2 | Dersin Kodu: | EKO5124 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEVDA GÜRSAKAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta : sdalgic@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 29 41112 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders genelleştirilmiş doğrusal modeller, bazı temel istatistiksel öğrenme araçlarıve özellikle sosyal bilimler bağlamında karmaşık nedensel ilişkiler için istatistiksel modelleri kapsar. Modellerin teorik temellerinin yanısıra uygulamalı olarak da ele alınacaktır. Bu uygulamalar istatistiksel yazılım ortamı R kullanılarak gerçekleştirilir. Ders, istatistiksel yazılım R kullanılarak analiz yoluyla uygulamalı bir yaklaşım kullanır. Uygulamalar çoğunlukla gerçek sosyal bilim araştırma sorularından seçilir ancak biyoloji, tıp ve mühendislik gibi diğer disiplinlerden örnekler de verilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin istatistiksel modelleme ve uygulama ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak açısından temel oluşturmaya yönelik bir katkısı vardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İstatistiğe Giriş;Anakütle ve Örneklem; Rassal örnekleme; Bazı önemli istatistikler; Veri tanımlama ve görselleştirme teknikleri. | |
2 | Doğrusal ve doğrusal olmayan modellerin tanıtımı | |
3 | R temelleri (içe aktarma, dışa aktarma, işleme, veri); R veri görselleştirme fonksiyonları; | |
4 | Genelleştirilmiş Doğrusal Modeller | |
5 | R ile Genelleştirilmiş Doğrusal Modellerin uygulanması | |
6 | Hiyerarşik Modeller | |
7 | Temel Bileşenler Analizi ve R Uygulamaları | |
8 | Doğrusal olmayan temel bileşenler analizi ve R Uygulamaları | |
9 | Faktör Analizi ve R Uygulamaları | |
10 | Kümeleme Analizi | |
11 | Kümeleme Analizinde R uygulamaları | |
12 | Diskriminant Analizi | |
13 | Diskriminant Analizinde R uygulamaları | |
14 | Lojistik Regresyon Analizi ve R Uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. David A. Freedman, Statistical Models: Theory and Practice, Cambridge University Press, 2005. 2. C. Davison, Statistical Models, Cambridge University Press, 2003. 3. Harvey Goldstein, Multilevel Statistical Models, London: Institute of Education, Multilevel Models Project, 1999. 4. William H. Crown, Statistical Models for the Social and the Behavioral Sciences, Praeger Puslishers, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |