1 | Dersin Adı: | BULANIK MANTIK |
2 | Dersin Kodu: | EEM6102 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ VATANSEVER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü, No:311 Tel: (224) 294 09 05 Web: http://home.uludag.edu.tr/~fahriv E-posta:fahriv@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bulanık kümeleri ve teorisini kavrayıp bulanık sistemlerin modelleme-analiz-tasarımını yapabilme, uygulamalar için bulanık kontrolörler tasarlayabilme yeteneklerinin kazanılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mesleki alanda bulanık mantığın etkin kullanımı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bulanık mantık, temelleri ve uygulama alanları | |
2 | Klasik ve bulanık kümeleri | |
3 | Bulanık kümlerdeki işlemler | |
4 | Klasik ve bulanık mantık teorileri | |
5 | Klasik ve bulanık ilişkiler | |
6 | Üyelik fonksiyonları, bulanıklaştırma, durulaştırma | |
7 | Mantıksal (lojik) ve bulanık sistemler | |
8 | Ders tekrarı | |
9 | Bulanık sistem modelleme ve analizi | |
10 | Bulanık kontrol sistemleri analiz ve tasarımı | |
11 | Bulanık kontrol sistemleri analiz ve tasarımı | |
12 | Bulanık PID kontrolör tasarımları | |
13 | Uyarlamalı bulanık kontrol sistemleri analiz ve tasarımı | |
14 | Bulanık kontrol uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ross, T.J., Fuzzy Logic with Engineering Applications, John Wiley & Sons, 2004. 2. Wang, L.X., A Course in Fuzzy Systems and Control, Prentice Hall, 1997. 3. Kasabov, N.K., Foundations of Neural Networks, Fuzzy Systems, and Knowledge Engineering, MIT Press, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |