Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KLASİK TRAGEDYA VE KOMEDYA ANALİZİ
1 Dersin Adı: KLASİK TRAGEDYA VE KOMEDYA ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY1007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224, 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya /Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bir oyun sahnelemesinde oyuncu, dramaturg ve yönetmen olarak çalışırken metne nasıl yaklaşacağını bilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir oyun metnini incelerken nasıl bir yöntem kullanılacağını detaylı olarak bilmek;
2 Antik Yunan’da yazılmış oyun metinlerinin yapısal özelliklerine hakim olmak;
3 Aiskhylos’un Zincire Vurulmuş Prometheus oyununun detaylı analizini yapabilmek;
4 Sophokles’in Kral Oedipus oyununun detaylı analizini yapabilmek;
5 Sophokles’in Aias oyununun detaylı analizini yapabilmek;
6 Sophokles’in Antigone oyununun detaylı analizini yapabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aristoteles’in Poetika eserinin etkisi, iyi tragedyanın ölçütleri
2 Trajik olan, dramatik olan, trajik karakter ve trajik eylem kavramlarının açıklanması
3 Oyun analizi yönteminin öğretilmesi, yazar- dönem bilgisi verme, tür-biçim, olay örgüsü, aksiyon planı, ana kişi, karşıt kişi, yan kişi, karakter, tip tespit etmenin öğretilmesi
4 Ana çatışma, yan çatışma, ana tema, yan tema, tarihsel öz, evrensel öz kavramlarını, ateşleyici sebep, düğüm ve kriz noktaları, doruk nokta belirlemeyi öğretmek
5 Aiskhylos’un Zincire Vurulmuş Prometheus oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
6 Aiskhylos’un Zincire Vurulmuş Prometheus oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
7 Sophokles’in Kral Oedipus oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9 Sophokles’in Kral Oedipus oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
10 Sophokles’in Kral Oedipus adlı oyununun Poetika üzerinden incelenmesi
11 Sophokles’in Aias oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
12 Sophokles’in Aias oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
13 Sophokles’in Antigone oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
14 Sophokles’in Antigone oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Aristoteles, Poetika, Remzi Kitabevi, 2008
-George Thomsen, Tragedyanın Kökeni, Payel Yayınları, 2004
-Nurhan Tekerek-İsmet Tekerek, “Aristoteles’te Poetik ve Etik Bütünlük Örneklerle Erdem, Karakter, Eylem”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi
- Aiskylos; “Zincire Vurulmuş Prometheus”, Sophokles; “Aias”, “Kral Oidipus” ve “Antigone”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır.
Açıklama Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 3 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 3 3 4 3 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 3 3 4 3 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr