Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II
2 Dersin Kodu: SRCT104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
Mail : senanur@uludag.edu.tr
Tel : 0 224 - 757 61 63
Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, sanat ve tasarım konularına giriş yaparak biçimlendirme kavramı (form-fonksiyon-estetik), bilim ve sanat ilişkisi, sanat eğitimi, yaratıcılıkla ilgili konuları irdeler. Öğrenciye alanında ilk temel tasarım eleman (görsel etki elemanları) ve ögelerini, kavramları anlaması, algılaması ve beceri kazanmasını sağlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1-Plastik sanatlar alanını Temel kavram ve öğeleri, tasarım ilkeleri çerçevesinde gördüğü nesneyi çizebilme, parçalara ayırıp yeniden örgütleyebilme 2-Deneysel çalışma değişkenlikleriyle plastik sanatların gramerini kavrama ve uygulama 3-2 boyutlu ve 3 boyutlu çalışmalar yapabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna uyarlayabilmek.;
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek;
3 Her türlü teknik bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilecek beceriye sahip olmak;
4 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olabilmek. ;
5 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye, eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmak.;
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel Tasarım 1 dersinde öğrenilmiş olan bilgilerin tekrarı Eskiz çalışması
2 Temel çizim elemanlarını tanımaya yönelik çalışmalar-nokta, çizgi, şekil, yüzey, leke, açık-koyu gibi temel tasarım elemanlarının genel tekrarı Kare, üçgen, dikdörtgen, daire gibi basit geometrik şekillerle yüzey düzenlemeleri.
3 Temel çizim elemanlarını tanımaya yönelik çalışmalar-nokta, çizgi, şekil, yüzey, leke, açık-koyu gibi temel tasarım elemanlarının genel tekrarı Kare, üçgen, dikdörtgen, daire gibi basit geometrik şekillerle yüzey düzenlemeleri.
4 Kompozisyon türleri, statik ve dinamik kompozisyon, boş ve dolu alanların ilişkileri Kompozisyonla ilgili kavramları analiz etmeye yönelik çalışmalar.
5 Kompozisyon türleri, statik ve dinamik kompozisyon, boş ve dolu alanların ilişkileri Kompozisyonla ilgili kavramları analiz etmeye yönelik çalışmalar.
6 Tasarımda Leke konusunun anlatımı Leke çalışması yapan sanatçıların tanıtımı ve örnekler in sunumu Çeşitli dokuları kullanarak iki boyutlu lekesel çalışma
7 Tasarımda leke konusunun anlatımı Çeşitli dokuları kullanarak iki boyutlu lekesel çalışma
8 Soyut nedir?. Soyut çalışma örnekleri slayt sunum Kartondan koni, üçgen prizma, dikdörtgen prizma, küp gibi temel geometrik formlar yaparak bu formların modül olarak kullanıldığı çeşitli soyut tasarımlar gerçekleştirmek
9 Soyut nedir?. Soyut çalışma örnekleri slayt sunum Kartondan koni, üçgen prizma, dikdörtgen prizma, küp gibi temel geometrik formlar yaparak bu formların modül olarak kullanıldığı çeşitli soyut tasarımlar gerçekleştirmek
10 Tekstür ve Strüktür konusunun anlatımı Tekstür (dış yapı) ve Strüktür (iç yapı) çalışmaları - kağıttan ya da kartondan modüller (birimler) oluşturarak üç boyutlu düzenlemeler tasarlamak
11 Tekstür ve Strüktür konusuna uygun çalışma örnekleri, slayt sunum. Tekstür (dış yapı) ve Strüktür (iç yapı) çalışmaları - kağıttan ya da kartondan modüller (birimler)
12 Soyut ve Strüktür çalışma yapan sanatçı tanıtımı. Belirli kavramların (örneğin rüzgarın, ya da şiddetli bir patlamanın) zihinde yarattığı çağrışımların ve soyut imgelerin marker, artline gibi malzemelerle renkli-soyut kompozisyonlar kurularak görselleştirilmesi.
13 Kolaj - Dadaizm, Renk-Denge Üç Boyutlu Formun Çizgisel Özelliklerinin örnekler ile anlatımı. Öğrenilmiş olan renk, kompozisyon bilgileri kullanılarak kolaj çalışmaları gerçekleştirilmesi
14 Kolaj - Dadaizm, Renk-Denge Üç Boyutlu Formun Çizgisel Özelliklerinin örnekler ile anlatımı. Öğrenilmiş olan renk, kompozisyon bilgileri kullanılarak kolaj çalışmaları gerçekleştirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- ÇELLEK Tülay, Temel Sanat Ders Notları, 2003
2- Doç. ODABAŞI Hatice Aslan, Grafikte Temel Tasarım, Cem Ofset, İstanbul
3- TURANİ Adnan, Sanat Terimleri Sözlüğü, Toplum Yayınevi, 1980
4- Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi
5- Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
6- ATALAYER, Faruk; Temel Sanat Eğitimi Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını. 769/5. 1994, Eskişehir
7- AYDIN, Emin Doğan; Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul 2004
8- IŞINGÖR, Mümtaz- ETİ, Erol- ASLIER, Mustafa; Temel Sanat Eğitimi. MEB Yayını.
9- Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, M. Sözen, U. Tanyeli
10- GÜNDOĞDU, Senanur ; Mesleki Tasarım ders notları, 2002
- İlgili kitap, dergi ve bilimsel yayınlar
- Önceki yıllarda yapılmış ve sunulmuş örnek çalışmalar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %20 ara sınav , % 20 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 12 72
Ödevler 1 2 2
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 1 1 3 1 4 1 1 5 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 5 1 1 1 1 5 1 4 4 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 4 1 1 1 1 1
OK5 1 1 4 1 1 1 4 1 1 4 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr