1 | Dersin Adı: | ESKİ ANADOLU MİMARİ |
2 | Dersin Kodu: | MRES211 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Müge AKBULUT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Müge AKBULUT Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63 Mail: mugey@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uygarlıkların beşiği Anadolu’nun M.Ö 750’den sonra irdelenmesi. Anadolu’daki Pers uygarlığının etkileri, sanatsal ve mimari açıdan değerlendirilmesi. Anadolu’yu etkileyen Hellenizm, Hellenistik dönemin Anadolu’ya etkisi: sanatsal, mimari ve siyasi. Anadolu’da Kurulan Roma, Bizans, Selçuklu ve Osmanlı Uygarlıklarının Anadolu’ya etkileri. Hıristiyanlık ve İslamiyet’in pagan dinlerinden sonra Anadolu’da nasıl bir yapılaşmayı getirdikleri. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Eski uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olup dönemin eserleri ile karşılaşıldığında yorum yapabilir veya restorasyonu için fikir yürütebilirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Arkaik dönemde Anadolu ve Yunan sanatı, Yunan kültür-sanat tarihi ve mimarisi. | |
2 | Arkaik dönemde Anadolu ve Yunan sanatı, Yunan kültür-sanat tarihi ve mimarisi | |
3 | Arkaik Dönemde Anadolu kültür-sanat tarihi ve mimari anlamda irdelenmesi. | |
4 | Klasik dönemde Anadolu ve Yunan kültür-sanat tarihi. Perslerin Anadolu kültür sanat tarihine ve kentleşmeye etkisi. | |
5 | Klasik dönemde Anadolu ve Yunan kültür-sanat tarihi. Perslerin Anadolu kültür sanat tarihine ve kentleşmeye etkisi. | |
6 | Hellenistik dönemde Anadolu ve Yunan kültür ve sanat tarihi. Büyük İskender’in kıta Yunanistan, Ege Adaları, Anadolu, | |
7 | Roma Dönemi kültür-sanat tarihi. Roma duvar resmi sanatı | |
8 | Roma Dönemi kültür-sanat tarihi. Roma duvar resmi sanatı | |
9 | Roma Dönemi mimarisine genel bakış | |
10 | Roma Dönemi mimarisine genel bakış | |
11 | Hıristiyanlık dönemi Bazilika ve Kilise resim sanatı. Hıristiyanlığın Anadolu kültür tarihine ve mimarisine etkisi | |
12 | Türk-İslam kültür-sanat tarihi. İslam mimarisinin Anadolu mimarisi üzerindeki etkisi. | |
13 | Selçuklu dönemi Anadolu kültür-sanat tarihi ve İslam mimarisi içerisinde Selçuklu mimarisinin irdelenmesi | |
14 | Osmanlı dönemi Anadolu kültür-sanat tarihi ve Anadolu’da Osmanlı mimarisinin etkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, Oğuz TEKİN, İletişim Yayınları, ISBN: 9789750505928, 2008. 2. Yunan Tarihi, Ksenophon, Türk Tarih Kurumu Yayınları, ISBN No: 9751610729 Ege ve Yunan Tarihi, Arif Müfid MANSEL, Türk Tarih Kurumu, ISBN : 975-16-0726-4, Ankara, 2004. 3. Roma Tarihi - Şehrin Kuruluşundan İtibaren (Kitap: XXIII - XXIV - XXV),Titus Livius, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, ISBN: 9756561300, 2006. 4. Hıristiyanlık Tarihi, Levent KINRAN, Sibel SEL, Yeni Yaşam Yayınları, ISBN No: 9758318861, İstanbul, 2004. 5. Doğuşundan Günümüze İslam Devletleri Devletler, Prenslikler, Hanedanlıklar Kronolojik Soykütüğü, Clifford Edmund Bosworth, Kaknüs Yayınları, ISBN: 9756963905, 2005. 6. Osmanlı Mimarisi, Doğan KUBAN, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2007. 7. Anadolu Selçuklu Mimarisi, Haşim KARPUZ, Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları, ISBN No: 9756652179,Konya, 2001 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |