Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İŞARET DİLİ
1 Dersin Adı: İŞARET DİLİ
2 Dersin Kodu: DHS1020
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÜLCİHAN YAZÇAYIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: ceydaturhan@uludag.edu.tr
Tel: 0(224)2755032
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1) İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. 2) İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3) İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 1) İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.;
2 2) İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.;
3 3) İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk İşaret Dili nedir?Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir?Türk İşaret dili Alfabesi
2 Aile ve çevresi,Vücudumuz,Sağlık
3 Fiiller,Sıfatlar
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri
5 Duygular, Zaman ve Dilimleri
6 Taşıtlar ve Trafik, Renkler
7 Okul ve Eğitim,Isıtma Araçları ve Yakacaklar
8 Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler
9 Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri
10 El Takımları ve Makineler,Bitkiler ve Hayvanlar
11 Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler. Hava ve Coğrafi terimler
12 İsimler, Deyimler
13 İsimler, Deyimler
14 İsimler, Deyimler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret dili
Türk işaret Dili sözlüğü,MEB
Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları test
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 50 50
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 4 5 4 4 5 4 5 4 4 4 4 4 5 4
OK2 5 4 4 4 4 5 4 3 3 4 3 3 3 3 3
OK3 4 4 5 3 3 3 4 4 4 4 4 5 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr