Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞIMIZ ve FELSEFE
1 Dersin Adı: ÇAĞIMIZ ve FELSEFE
2 Dersin Kodu: FLS0524
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Muhsin Yılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Metin Becermen
mbecermen@uludag.edu.tr;
metinbecermen@yahoo.com,
Uludag University, Faculty of Sciences and Arts, Department of Philosophy, Gorukle Campus, Bursa - Turkey
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Dersin amacı, varlık ve insan üzerine tarihsel ve sistematik düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek sorun merkezinde çağdaş filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini öğrencilere öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, felsefenin temel kavramlarını ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 İnsan ve varlık sorununu çağdaş felsefede belirleme;
3 Filozofun metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Günümüzü anlama;
8 Günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağımız öncesi insan ve varlık problemine genel bakış
2 Nietzsche’nin insan, üst insan anlayışı
3 Tanrı, moral, değer kavramı
4 Heidegger’in insan anlayışı
5 Zaman ve varlık ilişkisi
6 Dasein kavramının çözümlenmesi
7 Dünya-içinde-varlık anlayışı
8 Günü-birlik-yaşam anlayışı
9 Kaygı kavramının çözümlenmesi
10 Ölüm kavramının çözümlenmesi
11 Varoluş çözümlenmesi
12 Zamansallık kavramının analizi
13 Tarih kavramının analizi
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, Bursa: MKM Yayıncılık, 2011.
A. Kadir ÇÜÇEN, Heidegger’de Varlık ve Zaman, Asa Kitabevi, Bursa, 2005.
Işık Eren, 20. yy’da Felsefe: Karşı Çıkışlar ve Yeni Arayışlar, Asa Kitabevi, Bursa, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 1 0 1 1 1 4 0 3 4 2 0
OK2 2 1 0 1 1 2 4 0 4 4 2 0
OK3 2 1 1 1 1 1 4 0 3 4 2 0
OK4 2 1 1 1 1 1 4 0 3 4 2 0
OK5 2 1 0 1 1 1 4 0 3 4 2 0
OK6 2 1 0 1 1 1 4 0 3 4 2 0
OK7 2 1 1 1 2 2 4 0 4 4 3 0
OK8 2 1 1 1 2 2 4 0 4 4 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr