Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE BİTKİ COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE BİTKİ COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: COG4009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ABDULLAH AKBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKBAŞ
email:abdullahakbas@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkiye içerisindeki bitki toplulukları ve formasyonlarını fiziki coğrafya koşullar içerisinde sebep-sonuç temelli dağılışlarını açıklamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders çevre ile alakalı kurumların ihtiyaç duyduğu altyapıyı sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye'nin vejetasyonuna ait özellikleri tanır;
2 Türkiye'deki bitki örtüsü dağılışını kontrol eden parametreleri anlar;
3 Türkiye'deki bitki bölgelerini ve özelliklerini kavrar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bitki (Vejetasyon) Coğrafyası kavramlarına giriş
2 Türkiye'nin mevcut bitki örtüsü
3 Türkiye'de Bitki Örtüsü Dağılışı ve İklim İlişkisi
4 Türkiye'de Bitki Örtüsü Dağılışı ve Toprak İlişkisi
5 Türkiye'de Bitki Örtüsü Dağılışı ve Topografyanın rolu
6 Türkiye'de Bitki Örtüsü Dağılışı ve Paleocoğrafik perspektif
7 Fitocoğrafik bölge kavramına giriş
8 Karadeniz (Avrupa-Sibirya) Fitocoğrafik Bölgesi ve bitki özellikleri
9 Karadeniz (Avrupa-Sibirya) Fitocoğrafik Bölgesi ve bitki özellikleri
10 Akdeniz (Ege-Akdeniz) Fitocoğrafik Bölgesi ve bitki özellikleri
11 Akdeniz (Ege-Akdeniz) Fitocoğrafik Bölgesi ve bitki özellikleri
12 İran-Turan (İç, Doğu ve Güneydoğu) Fitocoğrafik bölgesi ve bitki özellikleri
13 İran-Turan (İç, Doğu ve Güneydoğu) Fitocoğrafik bölgesi ve bitki özellikleri
14 İklim değişikliğinin Türkiye vejetasyonu üzerindeki etkileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Atalay, İ.(2002) Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri, İzmir, Orman Bakanlığı Yayınları. No:163
Atalay, İ. (1994), Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova
Koçman, A.(1993), Türkiye İklimi, İzmir. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 2 3 4 4 5 3 2 5 3 1 5 2
OK2 4 2 4 5 3 4 4 5 2 4 5 4 4
OK3 4 4 5 4 3 2 5 5 4 5 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr