Ders Öğretim Planı
ASİMETRİK SAVAŞ VE DEVLET İÇİ ÇATIŞMALAR
1 |
Dersin Adı: |
ASİMETRİK SAVAŞ VE DEVLET İÇİ ÇATIŞMALAR |
2 |
Dersin Kodu: |
ULU2105 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Muzaffer Ercan YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. M. Ercan Yılmaz |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
muzafferercan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Devlet içi çatışmaları anlamak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Devlet içi çatışmaları anlamak |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
asimetrik nitelikli devlet içi çatışmaları anlamak;
|
2 |
asimetrik nitelikli devlet içi çatışmaları analiz etmek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş ve Ders İçerik Tanıtımı |
|
2 |
Devlet İçi Çatışmaların Nedenleri |
|
3 |
Sosyal Kimlik |
|
4 |
Yasal, Ekonomik ve Kültürel Ayrımcılık |
|
5 |
Uluslararası Destek |
|
6 |
Ulusal ve Uluslararası Güç Kullanımı |
|
7 |
Vize Sınavı |
|
8 |
Demokratikleşme |
|
9 |
Uluslararası Arabuluculuk |
|
10 |
Ayrımcılık Sorunu ile Mücadele |
|
11 |
Örnek Olay İncelemesi |
|
12 |
Örnek Olay Çözümü |
|
13 |
Öğrenci Sunumları |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. Ercan Yılmaz Uyuşmazlık Analizi ve Çözümü M. Ercan Yılmaz Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Etnik Çatışmalar |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Karışık Sınav |
Açıklama |
Öğrenciye test ve klasik soru sorulur |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
20 |
3 |
60 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
20 |
20 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
167 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,9 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
3
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |