Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALGORİTMA GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: ALGORİTMA GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: MAT4047
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BASRİ ÇELİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: basri@uludag.edu.tr
0224.2941762
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Karşılaşılan bir problemin konuyu hiç bilmeyen birine çözümünü yapabilmesi gerekenleri adım adım yaptırabilmeyi öğrenme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Matematiksel ve geometrik kavramların mesleki uygulamalarını bilgisayar yardımıyla yapabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Algoritma kavramına hâkim olur.;
2 Algoritma ve akış diyagramı arasındaki farkları bilir.;
3 Döngüleri akış diyagramında ve algoritmada kullanabilir.;
4 Dizi ve serileri algoritma geliştirmede kullanabilir.;
5 Karesel matrisler, çok boyutlu uzaylarda verilen vektörler, bir matrisin esas ekseni üzerindeki tüm elemanların çarpımına dair konularda algoritmayı kullanabilir.;
6 Sonlu dizilerin en büyük elemanını buldurup, bunun kaçıncı eleman olduğunu hesaplatan algoritmayı öğrenir.;
7 Verilen sayma sayılarından kaç tanesinin asal olduğunu bulan algoritma ve akış şemasını kullanabilir.;
8 Verilen bir karmaşık sayının modülünü ve argümanını hesaplatıp kutupsal formda yazdıran algoritma ve akış şemasını öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı.
2 Algoritma nedir? Bilgisayar programcılığındaki algoritma ile Matematiksel Problem Çözme algoritması arasındaki farklar.
3 Akış şeması ve algoritma arasındaki farklar.
4 Döngülerin algoritmalardaki yeri ve kullanımı. Döngülerin akış şemasındaki kullanımı.
5 Dizi ve serilerle işlemler.
6 Çok boyutlu uzaylarda verilen vektörlerin dik olup olmadığını bulan algoritma ve akış şeması. Bir matrisin esas ekseni üzerindeki tüm elemanların çarpımını bulan algoritma ve akış şeması. Karesel matrislerin simetrik ya da ters simetrik olup olmadığını bulan algoritma ve akış şeması.
7 Dik kenar uzunlukları tamsayı ve en fazla 6 birim olan dik üçgenlerden kaç tanesinin hipotenüsünün 6 dan büyük olduğunu bulan algoritma ve akış şeması. Bir sonlu dizinin en büyük elemanını buldurup, bunun kaçıncı eleman olduğunu hesaplatan algoritma ve akış şeması.
8 İlk 500 sayma sayısından kaç tanesinin asal olduğunu bulan algoritma ve akış şeması. Payı ve paydası birer polinom olan kesir biçimindeki fonksiyonların değişken a gibi sonlu bir değere yaklaşırken limitini bulan algoritma ve akış şeması.
9 Arasınav ve konu tekrarı
10 Sonlu sayıda elemana sahip A ve B kümeleri için, A dan B ye bağıntıların sayısını, fonksiyonların sayısını, birebir fonksiyonların sayısını, örten fonksiyonların sayısını bulan algoritma ve akış şeması. Düzlemde köşe noktaları verilen bir yamuğun çevre uzunluğunu bulan algoritma ve akış şeması. Düzlemde köşe noktaları ve yüksekliği verilen bir yamuğun çevre uzunluğunu bulan algoritma ve akış şeması.
11 Kosinüs kuvveti integralini hesaplayan algoritma ve akış şeması. Verilen bir kapalı aralı üzerinde verilen sürekli bir fonksiyonun yaklaşık integralini Riemann toplamları türünden bulan algoritma ve akış şeması.
12 Üç bilinmeyenli, üç denklemden oluşan bir lineer denklem sisteminin çözümünü bulduran algoritma ve akış şeması. Üç denklem ve iki bilinmeyenden oluşan bir lineer denklem sistemini çözen algoritma ve akış şeması.
13 Verilen bir karmaşık sayının modülünü ve argümanını hesaplatıp kutupsal formda yazdıran algoritma ve akış şeması. İki matrisin çarpılabilir olup olmadığını bulup, varsa çarpımını hesaplatan algoritma ve akış şeması.
14 Algoritmaların özellikleri hakkında kısa tekrar.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1)Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Dr. Fahri Vatansever, Seçkin Yayınevi, 6. Baskı, 2007, Ankara.
2)Açıklamalı Algoritma Soruları ve Çözümleri, Yük.Bilg.Müh. Deniz Mertkan Gezgin, Kriter Yayınevi, 2008, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve online sınavlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 4 5 2 0 1 4 2 4 4
OK2 3 5 5 2 0 1 4 2 4 4
OK3 4 5 5 3 0 1 4 3 4 4
OK4 2 3 5 2 0 1 4 2 4 4
OK5 2 4 5 2 0 1 4 2 4 4
OK6 2 3 5 3 0 1 4 3 4 5
OK7 2 4 5 3 0 1 4 2 4 4
OK8 1 3 5 2 0 1 4 2 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr