1 |
Dersin Adı: |
BÖCEK EKOLOJİSİ ve EPİDEMİYOLOJİSİ |
2 |
Dersin Kodu: |
BTK3608 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
1 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİMET SEMA GENÇER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail:nsgencer@uludag.edu.tr tel: (90) 224 29 41 574 Adres :Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Görükle Kampüsü 16059 BURSA/ TÜRKİYE |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarımsal zararlıların abiyotik ve biyotik faktörlerden nasıl etkilenebileceği hakkında temel bilgileri almalarını, bu bilgileri bitki korumada değerlendirmelerini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu konuda ileride yapacağı çalışma ve araştırmalara katkısı olacaktır |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ekolojinin tanımı,temel kuram ve kavramlar |
|
2 |
Ekolojinin konusu ve alt bilim dalları, birey ekolojisi |
|
3 |
Zararlıların çoğalma güçlerinin fazlalığı |
|
4 |
Zararlıların canlı kalma yeteneklerinin yüksek oluşu |
|
5 |
Zararlılara çevre faktörlerinin etkisi, abiyotik faktörler, Isı, su |
|
6 |
İklimsel olan çevre faktörleri, ,hava akıntıları |
|
7 |
İklimsel olan çevre faktörleri, Işık, atmosfer gazları, yerçekimi ve basınç |
|
8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
9 |
İklimsel olan çevre faktörleri, Fizikokimya ve toprak |
|
10 |
Biyotik faktörler, Besin faktörü |
|
11 |
Biyotik faktörler, Canlıların karşılıklı ilişkileri, rekabet, tek yönlü yararlanma, ortakyaşay, asalaklık |
|
12 |
Biyotik faktörler,Populasyon yoğunluğu |
|
13 |
Biyotik faktörler, Salgınların nedenleri |
|
14 |
Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi |
|