Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KIRSAL TURİZM
1 Dersin Adı: KIRSAL TURİZM
2 Dersin Kodu: TEK3734-S
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İ.Bülent Gürbüz
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bulent@uludag.edu.tr
(224) 2941591
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kırsal kalkınmanın son dönemde en önemli araçlarından biri olan kırsal turizm nedir ne değildir. açıklanması. Alternatif turizm kavramı ve türlerinin turizm içindeki yeri ve önemi Dünyadaki alternatif turizm gelişmeler dağılışları
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kırsal turizm faaliyetlerinin özendirilerek öğrencilerin girişimci olmaları yönünde motivasyon
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel Kavramlar, Kırsal Turizmin Bileşenleri ve Önemi, Kırsal Turizm Arzı ve Talebi, Kırsal turizmin gelişimi ve gelişimi hızlandıran faktörler, Dünyada ve Türkiye?de kırsal turizm örnekleri, Kırsal bölgelerde kırsal turizm dışında yapılabilecek turizm türleri, Kırsal alan ve Kırsal Kalkınma, Türkiye?nin kırsal kalkınma uygulamaları, Kırsal kalkınma projeleri, Kırsal kalkınmanın ekonomik etkileri, Kırsal turizmin sosyal yapıya etkisi, Kırsal turizmin kültüre etkisi.;
2 Kırsal turizm potansiyelinin ülkemiz açısından değerlendirebilir.;
3 Sürdürülebilir kalkınmanın kırsal Turizm ile ne kadar uyumlu olduğunun anlayışına sahiptir.;
4 Türkiyedeki iyi kırsal Turizm örneklerini takip edebilir.;
5 Dünyanın farklı ülkelerinden iyi uygulamaları araştırabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanımı ve içeriği konusundaki bilgiler, öğrencilerin dersten beklentilerinin saptanması. Kırsal Turizm felsefesi ve kırsal kalkınmaya katkıları
2 Kırsal Kalkınma hakkında temel Kavramlar, Kırsal Turizmin Bileşenleri ve Önemi, Kırsal Turizm Arzı ve Talebi, Kırsal turizmin gelişimi ve gelişimi hızlandıran faktörler, Dünyada ve Türkiye?de kırsal turizm örnekleri, Kırsal bölgelerde kırsal turizm dışında yapılabilecek turizm türleri, Kırsal alan ve Kırsal Kalkınma, Türkiye?nin kırsal kalkınma uygulamaları, Kırsal kalkınma projeleri, Kırsal kalkınmanın ekonomik etkileri, Kırsal turizmin sosyal yapıya etkisi, Kırsal turizmin kültüre etkisi.
3 Turistin Tanımı, Turizmin ve Turistin Özellikleri, Turizmin Tarihsel Gelişimi, Turizm Çeşitleri
4 Turizm Sektöründe Arz ve Talebin Özellikleri, Turizm Arzının Özellikleri, Turizm Talebinin Özellikleri, Turistik Ürün ve Turistik Ürünü Oluşturan Unsurlar, Turistik Ürün Oluşumunda Çevresel Değerlerin Önemi, Turistik Ürün Çeşitlendirme Stratejileri
5 Sürdürebilirlik, sürdürülebilirlik kavramının amacı ve tarihçesi
6 Sürdürebilir turizm, sürdürülebilir turizm kavramı, turizmde sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir turizmin araçları, sürdürülebilir turizmin ilkeleri, sürdürülebilir turizm kuralları sürdürülebilir turizmin amaçları, turizmin çevreye etkileri,
7 Eko-Turizmin Tanımı, Eko-Turizm Bileşenleri, Eko Turizmin Amacı, Turizm Kaynakları, Eko Turizm İlkeleri, Eko-Turizm Politika ve Stratejilerinin Temel Hedefleri, Turizm Yönünden Eko-Sistemin Bozulması Sebepleri,
8 Alternatif Turizm Kavramının Turizm Pazarına Getirdiği Yenilikler, Alternatif Turizm ve Doğal Çevre, Alternatif Turizm ve Sürdürülebilirlik İlişkisi, Alternatif Turizm Türleri
9 Kırsal- Ekolojik Agro Agri Turizm tanımıın yapılmas
10 Kırsal- Ekolojik Agro Agri Turizm tanımıın yapılması
11 Turizm konusunda araştırma yapmabilmeleri için yön gösterme.
12 Türkiyenin farklı coğrafi bölgelerindeki alternatif turizm kaynaklarının incelenmesi
13 Türkiyenin farklı coğrafi bölgelerindeki alternatif turizm kaynaklarının incelenmesi
14 Türkiyenin farklı coğrafi bölgelerindeki alternatif turizm kaynaklarının incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nazmi Kozak, Kozak Meryem, Kozak Metin, Genel Turizm, İlkeler Kavramlar, Ankara,2006. • Öcal Usta Genel Turizm, Anadolu Matbaacılık, İzmir,2001. • Öcal Usta.Turizm Genel Ve Yapısal Yaklaşım. Detay Yayıncılık, Ankara,2008. * Güncel makaleler.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çıktı temelli eğitim-öğretim olarak da isimlendirilebilecek bu süreçte öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alan öğrenci merkezli ve iş-yüküne dayalı bir sistemde hazırlanan eğitim programları uygulanmaktadır.
Açıklama Çıktı temelli eğitim-öğretim olarak da isimlendirilebilecek bu süreçte öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alan öğrenci merkezli ve iş-yüküne dayalı bir sistemde hazırlanan eğitim programları uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 0 0
Projeler 1 5 5
Arazi Çalışmaları 1 5 5
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 9 9
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,13
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 5 4 5 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 2 0 0 0 2 0 0 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr