Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ BÜTÇE YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ BÜTÇE YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: MLY4204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TOLGA DEMİRBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Tolga DEMİRBAŞ
Prof. Dr. Özhan ÇETİNKAYA
Dr. Öğr. Üyesi Halil SERBES
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Tolga DEMİRBAŞ
E-posta: tolga@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 294 11 41
Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü A Blok Dekanlık 4. Kat Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kamu bütçesi alanındaki yeni yaklaşımları öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kamu idarelerinin stratejik plan, bütçe ve mali planlama alanlarında yönetici ve uzman olarak çalışacaklara katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş bütçe sistemlerine geçişin gerekliliğini kavrayabilme;
2 Çağdaş bütçe sistemlerinin detaylarını öğrenerek bütçe-plan ilişkisini kurabilme;
3 Türkiye’de geçmişte ve günümüzde uygulanan bütçe sistemlerini öğrenme;
4 Bütçeleme alanında ortaya çıkan farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma;
5 Yeni yaklaşımların Türkiye’de merkezi ve mahalli düzeyde uygulanabilirliğini öğrenme;
6 Bütçe okuryazarlığı kavramını ve önemini anlama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Geleneksel Bütçe ve Çağdaş Yaklaşımların Gerekliliği
2 Performans Bütçe, Program Bütçe Sistemleri
3 PPBS ve Sıfır Esaslı Bütçe Sistemleri
4 Performans Esaslı Bütçe ve Unsurları
5 Performans Esaslı Program Bütçe Sistemi
6 Analitik Bütçe Sınıflandırması ve Orta Vadeli Harcama Sistemi
7 Mali Disiplin ve Mali Kurala Dayalı Bütçeleme
8 Sosyal Bütçe Yaklaşımı
9 Sosyal Harcamalar ve Sosyal Belediyecilik
10 Katılımcı Bütçe Yaklaşımı ve Uygulaması
11 Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçe Yaklaşımı ve Uygulaması
12 Çevreye Duyarlı Bütçeleme
13 İnsan Haklarına Duyarlı Bütçeleme
14 Vatandaş Odaklı Bütçeleme ve Bütçe Okuryazarlığı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erdoğdu, M. M. (2013). Sosyal Harcamaların Kapsamı ve Türkiye’de Sosyal Bütçe. In F. Altuğ, A. Kesik, & M. Şeker (Eds.), Kamu Bütçesinde Yeni Yaklaşımlar (pp. 53–95). Seçkin Yayıncılık.
Falay, N. (1995). Program Bütçe ve Sıfır-Esaslı Bütçe Sistemleri, İstanbul: Filiz Kitabevi.
Klatzer, E. (2012). Yerel yönetimlerde toplumsal cinsiyet eşitliği ve bütçeleme kılavuzu. İstanbul: TESEV Yayınları.
Lee, R. D., Johnson, R. W., & Joyce, P. G. (2013). Public budgeting systems. Jones & Bartlett Learning.
Özcan, G. (2017). Sosyal bütçe anlayışı: Gelir dağılımını sağlamadaki rolü Türkiye analizi, İzmir: Kitapana Yayınları.
Sakınç, S., & Bursalıoğlu, S. A. (2014). Bütçelemede Demokratik Bir Değişim: Katılımcı Bütçeleme. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(1), 1–10.
Şahin İpek, E. A. (2018). New Approaches in Public Budgeting. Public Economics and Finance. https://doi.org/10.5772/intechopen.82371
Şeker, M. (2011). Yerel Yönetimlerde Sosyal Bütçeyi İzleme Raporu. TESEV.
Şeker, M., & Beynam, H. (2013). Vatandaş Bütçesi ve Uygulama Örnekleri. In F. Altuğ, A. Kesik, & M. Şeker (Eds.), Kamu Bütçesinde Yeni Yaklaşımlar (pp. 221–235). Seçkin Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır.
Açıklama Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 2 1 1 2 2 1 2 2 2
OK2 2 2 1 1 2 2 1 2 2 2
OK3 1 2 0 1 1 2 1 2 2 2
OK4 1 1 0 1 2 1 1 2 2 2
OK5 1 1 1 1 0 2 1 2 2 3
OK6 0 1 0 1 1 1 1 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr