1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ BÜTÇE YAKLAŞIMLARI |
2 | Dersin Kodu: | MLY4204 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TOLGA DEMİRBAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Tolga DEMİRBAŞ Prof. Dr. Özhan ÇETİNKAYA Dr. Öğr. Üyesi Halil SERBES |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Tolga DEMİRBAŞ E-posta: tolga@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 294 11 41 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü A Blok Dekanlık 4. Kat Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kamu bütçesi alanındaki yeni yaklaşımları öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kamu idarelerinin stratejik plan, bütçe ve mali planlama alanlarında yönetici ve uzman olarak çalışacaklara katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geleneksel Bütçe ve Çağdaş Yaklaşımların Gerekliliği | |
2 | Performans Bütçe, Program Bütçe Sistemleri | |
3 | PPBS ve Sıfır Esaslı Bütçe Sistemleri | |
4 | Performans Esaslı Bütçe ve Unsurları | |
5 | Performans Esaslı Program Bütçe Sistemi | |
6 | Analitik Bütçe Sınıflandırması ve Orta Vadeli Harcama Sistemi | |
7 | Mali Disiplin ve Mali Kurala Dayalı Bütçeleme | |
8 | Sosyal Bütçe Yaklaşımı | |
9 | Sosyal Harcamalar ve Sosyal Belediyecilik | |
10 | Katılımcı Bütçe Yaklaşımı ve Uygulaması | |
11 | Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçe Yaklaşımı ve Uygulaması | |
12 | Çevreye Duyarlı Bütçeleme | |
13 | İnsan Haklarına Duyarlı Bütçeleme | |
14 | Vatandaş Odaklı Bütçeleme ve Bütçe Okuryazarlığı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Erdoğdu, M. M. (2013). Sosyal Harcamaların Kapsamı ve Türkiye’de Sosyal Bütçe. In F. Altuğ, A. Kesik, & M. Şeker (Eds.), Kamu Bütçesinde Yeni Yaklaşımlar (pp. 53–95). Seçkin Yayıncılık. Falay, N. (1995). Program Bütçe ve Sıfır-Esaslı Bütçe Sistemleri, İstanbul: Filiz Kitabevi. Klatzer, E. (2012). Yerel yönetimlerde toplumsal cinsiyet eşitliği ve bütçeleme kılavuzu. İstanbul: TESEV Yayınları. Lee, R. D., Johnson, R. W., & Joyce, P. G. (2013). Public budgeting systems. Jones & Bartlett Learning. Özcan, G. (2017). Sosyal bütçe anlayışı: Gelir dağılımını sağlamadaki rolü Türkiye analizi, İzmir: Kitapana Yayınları. Sakınç, S., & Bursalıoğlu, S. A. (2014). Bütçelemede Demokratik Bir Değişim: Katılımcı Bütçeleme. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(1), 1–10. Şahin İpek, E. A. (2018). New Approaches in Public Budgeting. Public Economics and Finance. https://doi.org/10.5772/intechopen.82371 Şeker, M. (2011). Yerel Yönetimlerde Sosyal Bütçeyi İzleme Raporu. TESEV. Şeker, M., & Beynam, H. (2013). Vatandaş Bütçesi ve Uygulama Örnekleri. In F. Altuğ, A. Kesik, & M. Şeker (Eds.), Kamu Bütçesinde Yeni Yaklaşımlar (pp. 221–235). Seçkin Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |