1 | Dersin Adı: | DÖNEN AKIŞLAR DİNAMİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | MAK4440 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HABİB UMUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr. Habib UMUR umur@uludag.edu.tr / 02242941910 / U.Ü. Müh. Fak. Mak. Müh. Bölümü, BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çevresel ve eksenel yönde hareket eden akışkanların ürettiği veya tükettiği güçü, akışkan tipine (sıkıştırılabilir, sıkıştırılamaz) ve karakteristiklerine göre belirlemek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çevresel ve eksenel yönde hareket eden akışkanların ürettiği veya tükettiği güçü, akışkan tipine (sıkıştırılabilir, sıkıştırılamaz) ve karakteristiklerine göre belirlemek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genel tanımlamalar: çevresel ve eksenel akışlar dinamiği ve sınıflandırma | |
2 | Korunum denklemlerinin dönen ve eksenenel yönde hareket eden akışlara indirgenmesi | |
3 | Dönen sıkıştırılamaz akışların (Newtonian ve non-Newtonian) incelenmesi | |
4 | Sıkıştırılabilir akışların kullanım yerine göre durum denklemleri | |
5 | Güç üreten akışlarda basınç kaybı ve gücün hesaplanması | |
6 | Radyal çarkların (pompaların) sınıflandırılması ve temel pompa teorisi | |
7 | Su türbinlerinin akış şekline göre sınıflandırılması | |
8 | I. Ara Sınav | |
9 | Fan, rüzgar türbini ve kompresörlerin tanımlanası ve hesaplama yöntemleri | |
10 | Radyal çarklarda karakteristik eğriler | |
11 | Benzerlik kurallarının uygulanması | |
12 | İdeal rüzgar türbini teorisi | |
13 | II. Ara Sınav | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Umur, H., Akışkanlar Mekaniği, Dora Yayinevi, 2009. 2) White F.M., Fluid Mechanics, McGrawHill, 1986. 3) Karagöz, İ., Hidrolik Makinalar, Medyay, 2014. 4) Shamesi, I.H., Mechanics of Fluids, McGrawHill, 1992. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 8 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | mutlak değerlendirme | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 4 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |