| 1 | Dersin Adı: | GENEL KİMYA I |
| 2 | Dersin Kodu: | KIM1077 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASENE MUTLU GENÇKAL |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Hasene MUTLU GENÇKAL Doç. Dr. Yeliz ULAŞ Dr. Öğr. Üyesi Monireh YÜCEL |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hasenem@uludag.edu.tr +90 2242941734 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 16059 Görükle / BURSA Bursa Uludag University Faculty of Sciences and Arts Department of Chemistry 16059 Gorukle / BURSA |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Kimya ile ilgili temel konuların benimsenmesini sağlamak ve önümüzdeki yıllarda alınacak meslek derslerinin daha iyi anlaşılması için yeterli kimya altyapısı oluşturmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yeterli kimya alt yapısını oluşturmak |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Madde, özellikleri ve ölçümü | Uygulama-1 |
| 2 | Atomlar ve atom kuramı | Uygulama-2 |
| 3 | Kimyasal bileşikler | Uygulama-3 |
| 4 | Kimyasal tepkimeler | Uygulama-4 |
| 5 | Sulu çözelti tepkimeleri | |
| 6 | Gazlar | |
| 7 | Termokimya | |
| 8 | Periyodik çizelge ve atom özellikleri | |
| 9 | Moleküller arası kuvvetler: sıvılar ve katılar; Çözeltiler | |
| 10 | Kimyasal Denge | |
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. "Genel Kimya (Cilt I. ve II)", Petrucci, Harwood, Herring,Çeviri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Palme Yayıncılık, Ankara, 2. “Genel Kimya-Temel Kavramlar”, Raymond Chang, Palme Yayıncılık, Ankara, 2009. 3. -“Kimya-Temel Kavramlar”, Namık K. Tunalı, Namık K. Aras, Başarı Yayınları, Ankara, 1987. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Soru ve cevap zamanı Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
| Açıklama | Sorular ve cevaplar ile konuyu pekiştirmek amaçlanmaktadır. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 179 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |