Ders Öğretim Planı
OSMANLI SİYASAL TARİHİ (1789 I918)
1 |
Dersin Adı: |
OSMANLI SİYASAL TARİHİ (1789 I918) |
2 |
Dersin Kodu: |
TRH3002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Cafer Çiftci |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail:cafer1@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 18 61 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 |
Dersin Amacı |
Yakınçağ Dönemi Osmanlı Siyasal gelişmeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu dersi alan öğrenciler Yakınçağ Dönemi Osmanlı Siyasal gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Osmanlı ve Avrupa devletleri ile siyasal ilişkilerinde değişimleri kavrar;
|
2 |
Devletlerarası ilişkilerde rol oynayan faktörleri kavrar.;
|
3 |
Savaşların asıl nedenlerini ve perde arkasını irdeleme yeteneğini kazanır;
|
4 |
Siyasal antlaşmaları değerlendirme becerisi elde eder.;
|
5 |
Osmanlı Devleti’nin Avrupa devletleri karşısında uyguladığı politikaları değerlendirebilir.;
|
6 |
Avrupa devletlerinin Osmanlı Devleti’ne yönelik hedeflerini kavrar.;
|
7 |
Osmanlı Devleti’nin isyanlar karşısında tutumunu değerlendirebilir.;
|
8 |
Avrupa devletleri ve Rusya’nın Osmanlı Devleti’ne yönelik politikalarını analiz eder.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin tanıtımı ve Yakınçağ Başlarında Osmanlı Devleti’nin genel durumu |
|
2 |
Osmanlı- Rusya, Avusturya savaşları 1787-1791,1792 ve İttifak Antlaşmaları |
|
3 |
Ziştovi ve Yaş Antlaşmaları ve savaşın sonuçlarının değerlendirilmesi |
|
4 |
Ziştovi ve Yaş Antlaşmaları ve savaşın sonuçlarının değerlendirilmesi |
|
5 |
Paris antlaşması 1802 ve değerlendirilmesi |
|
6 |
Osmanlı-Rus, Osmanlı-İngiliz Savaşları 1806-1809,1812 |
|
7 |
Kal’a-i Sultaniye ve Bükreş Antlaşmaları |
|
8 |
Osmanlı Devleti’nde İç isyanlar |
|
9 |
1828-1829 Osmanlı Rus Savaşı ve Edirne Antlaşması |
|
10 |
Mehmet Ali Paşa isyanı ve Mısır meselesi |
|
11 |
Mısır Meselesi’nin ikinci devresi, İngiliz ve Fransız Ticaret antlaşmaları, Londra Boğazlar Sözleşmesi |
|
12 |
Kutsal yerler ve Macar mültecileri meseleleri, Kırım Savaşı ve Paris Antlaşması |
|
13 |
Osmanlı- Rus Harbi 1877-1878 ve Berlin Antlaşması |
|
14 |
Balkan ve Birinci Dünya savaşları ve bunları sonuçlandıran antlaşmalar |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, İst.1995 E. Ziya Karal, Osmanlı Tarihi C 5-9,Ank.1983 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Sınav, Derse Katılım |
Açıklama |
Sınav, Derse Katılım |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
0 |
4 |
20 |
Projeler |
2 |
15 |
30 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
30 |
30 |
Diğer |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
210 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |