1 | Dersin Adı: | SPOR ve LİDERLİK |
2 | Dersin Kodu: | AEB0046 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RECEP GÖRGÜLÜ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gorgulu@uludag.edu.tr/gorgulurecep@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Alan yazında yer alan genel liderlik kavramlarının anlamlarından ve çeşitlerinden bahsedilerek, bu kavramların beden eğitimi ve spor ile ilgili ortamlarda hangi şartlarda yer aldığının ya da alabileceğinin belirlenmesini sağlamaktır. Liderlik kuram ve yaklaşımlarının spor ortamlarındaki rolünü detaylı olarak anlaşılmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin spor ve liderlik ile ilgili temel bilgileri öğrenmesine katkı sağlar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Liderliğe Giriş | |
2 | Genel liderlik kuram ve yaklaşımları | |
3 | Spora özgü liderlik kuram ve yaklaşımları | |
4 | Sporda dönüşümsel liderlik | |
5 | Sporda liderlik araştırmaları | |
6 | Çok Boyutlu Liderlik Modeli | |
7 | Sporda liderlik ve performans arasındaki ilişki | |
8 | Sporda liderlik ve kişilik ilişkisi | |
9 | Sporda liderlik ve diğer bireysel farklıların ilişkisi | |
10 | Arabulucu Liderlik Modeli | |
11 | Bireysel sporlarda liderlik ve Takım sporlarında grup dinamikleri | |
12 | Sporda liderliğin grup dinamikleri üzerine etkisi | |
13 | Sporda liderlik ve etkili kriz yönetimi | |
14 | Sporda liderlik uygulamaları: Sosyogram Belirleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Weinberg, R., & Gould, D. (2015). Foundations of Sport and Exercise Psychology 6th Edition. 2. Carron, A., & Eys, A. M. (2011). Group Dynamics in sport. 3. Gorgulu, R. (2019). Transformational Leadership Inspired Extra Effort: The Mediating Role of Individual Consideration of the Coach-Athlete Relationship in College Basketball Players. Universal Journal of Educational Research, 7(1), 157-163. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.070120 4. O’boyle, I., Murray, D. & Cummins, P. (2015).Leadership in sport (Foundations of Sport Management). Routledge |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | test sınav | |
Açıklama | ara sınav %40, final %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 10 | 40 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |