1 |
Dersin Adı: |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
2 |
Dersin Kodu: |
GKS0011 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. AHMET DARTAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
-- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ahmetdartar@uludag.edu.tr, (0 224) 294 26 62, Bursa Uludağ Üniversitesi Karacabey MYO Bilgisayar Programcılığı |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğretmen adaylarının bireyin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders kapsamında, öğretmen adayları, Medya Okuryazarlığı dersi öğretim programını, programın dayandığı kuramsal ve kavramsal temelleri, medya okuryazarlığı dersinin temel eğitim öğrencilerine kazandırdığı bilgi, beceri ve yeterlilikleri ve bu hedeflere ulaşılabilmesi için medya okuryazarlığı eğitiminde kullanılan öğretim ilke ve yöntemlerini tanır ve uygularlar. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Oryantasyon (Dersin temel kavramları, amacı, içeriği, haftalık planı ve temel kaynakları) |
|
2 |
İletişim çağı |
|
3 |
Kültür endüstrisi |
|
4 |
Bir kültür endüstrisi üretim aracı olarak medya |
|
5 |
Çeşitli kuramların ışığında medya türleri |
|
6 |
Medyanın ekonomi-politik ve sosyo-kültürel etkileri |
|
7 |
Basın özgürlüğünden haberleşme özgürlüğüne |
|
8 |
Kültür endüstrisinin doğurgusu olarak yeni okuryazarlık türleri |
|
9 |
Medya okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler |
|
10 |
Medyada kullanıcı denetimi ve medya okuryazarının yeterlilik ve becerileri |
|
11 |
Tarihsel bağlam ve medya okuryazarlığı eğitimi |
|
12 |
Medya Okuryazarlığı Öğretim Programı |
|
13 |
Medya analiz çalışmaları: Haberler ve reklamlar |
|
14 |
Medya analiz çalışmaları: Filmler, diziler ve sosyal medya |
|