Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PYTHON İLE DERİN ÖĞRENME
1 Dersin Adı: PYTHON İLE DERİN ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: IYS4220
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu bulunmaktadır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MELİH ENGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Melih Engin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: melihengin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Farklı tip verilerden elde edilen üst düzey özellikleri derin mimarilerden yararlanarak öğrenmek için kullanılabilecek yöntemlerinin sunulması ve bu yöntemlerin görüntü tanımadan robot kontrolüne kadar farklı amaçlar için nasıl uygulanabileceğinin gösterilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Derin öğrenmenin tarihçesi ve teorik avantajları, Derin öğrenme için kullanılabilecek temel yapay sinir ağı mimarileri ve öğrenme algoritmaları, Dağıtık Modellerin Düzenlenmesi, Derin Modellerin Eğitimi için Optimizasyon Teknikleri, Konvolüsyonel ağlar, Geri beslemeli ve özyineli ağlar, Otomatik Kodlayıcılar ve Lineer Faktör Modelleri, Temsil Yoluyla Öğrenme, Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler etkinliği açısından yaygın derin öğrenme yöntemlerini değerlendirebilir. ;
2 Öğrenciler kullanılması düşünelen derin öğrenme yönteminin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. ;
3 Öğrenciler temel derin öğrenme çözümleri tasarlayıp sınayabilir. ;
4 Öğrenciler öngörülen çözüm için uygun derin öğrenme mimarisi ve algoritmasını belirleyip uygular. ;
5 Öğrenciler derin modellerin düzenlenmesi ve optimizasyon yöntemleri hakında bilgi sahibidir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş – Tarihçe ve Teorik Temeller
2 Matematiksel Temeller: Lineer Cebir, Olasılık ve Bilgi Teorisi
3 Yapay Sinir Ağları Temel Bilgiler
4 İleri Beslemeli Derin Ağlar
5 Derin veya Dağıtık Modellerin Düzenlenmesi
6 Derin Modellerin Eğitimi için Optimizasyon Teknikleri
7 Konvolüsyonel Ağlar
8 Konvolüsyonel Ağlar
9 Otomatik Kodlayıcılar ve Lineer Faktör Modelleri
10 Temsil Yoluyla Öğrenme
11 Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri
12 Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hinton, G. E, Osindero, S., and Teh, Y. W. (2006). A fast learning algorithm for deep belief nets. Neural Computation, 18:1527-1554. Bengio, Y., Lamblin, P., Popovici, P., Larochelle, H. (2007). Greedy Layer-Wise Training of Deep Networks, Advances in Neural Information Processing Systems.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik Sınav
Açıklama Ders konuları üzerine sınav
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 13 130
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 3 4 5 3 4 1 2 5 3 5
OK2 2 4 5 5 3 4 2 2 5 3 5
OK3 2 4 5 5 3 4 2 2 5 3 5
OK4 3 4 4 5 3 4 0 4 5 3 5
OK5 5 5 5 5 3 4 5 5 3 5 3
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr