| 1 | Dersin Adı: | PYTHON İLE DERİN ÖĞRENME |
| 2 | Dersin Kodu: | IYS4220 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu bulunmaktadır. |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MELİH ENGİN |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Melih Engin |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | melihengin@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Farklı tip verilerden elde edilen üst düzey özellikleri derin mimarilerden yararlanarak öğrenmek için kullanılabilecek yöntemlerinin sunulması ve bu yöntemlerin görüntü tanımadan robot kontrolüne kadar farklı amaçlar için nasıl uygulanabileceğinin gösterilmesi. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Derin öğrenmenin tarihçesi ve teorik avantajları, Derin öğrenme için kullanılabilecek temel yapay sinir ağı mimarileri ve öğrenme algoritmaları, Dağıtık Modellerin Düzenlenmesi, Derin Modellerin Eğitimi için Optimizasyon Teknikleri, Konvolüsyonel ağlar, Geri beslemeli ve özyineli ağlar, Otomatik Kodlayıcılar ve Lineer Faktör Modelleri, Temsil Yoluyla Öğrenme, Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Giriş – Tarihçe ve Teorik Temeller | |
| 2 | Matematiksel Temeller: Lineer Cebir, Olasılık ve Bilgi Teorisi | |
| 3 | Yapay Sinir Ağları Temel Bilgiler | |
| 4 | İleri Beslemeli Derin Ağlar | |
| 5 | Derin veya Dağıtık Modellerin Düzenlenmesi | |
| 6 | Derin Modellerin Eğitimi için Optimizasyon Teknikleri | |
| 7 | Konvolüsyonel Ağlar | |
| 8 | Konvolüsyonel Ağlar | |
| 9 | Otomatik Kodlayıcılar ve Lineer Faktör Modelleri | |
| 10 | Temsil Yoluyla Öğrenme | |
| 11 | Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri | |
| 12 | Derin Üretken Modeller – Boltzman Makineleri | |
| 13 | Proje Sunumları | |
| 14 | Proje Sunumları |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Hinton, G. E, Osindero, S., and Teh, Y. W. (2006). A fast learning algorithm for deep belief nets. Neural Computation, 18:1527-1554. Bengio, Y., Lamblin, P., Popovici, P., Larochelle, H. (2007). Greedy Layer-Wise Training of Deep Networks, Advances in Neural Information Processing Systems. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Sınav | |
| Açıklama | Ders konuları üzerine sınav | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 13 | 130 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |