1 |
Dersin Adı: |
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD1004 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr. ŞİRİN iLKÖRÜCÜ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. ŞİRİN iLKÖRÜCÜ ilkorucu@uludag.edu.tr 2942152 , B.U.Ü.Eğ.Fak.FBE ABD |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen adaylarının insan davranışında etkili olan sinir sisteminin temel yapısını ve fizyolojisini kavramaları, insan davranışı ile ilişklendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri”nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan: A1 “Alan bilgisi”, Meslek Beceri yeterilik alanı içinde bulunan B2”Öğrenme ortamları oluşturma” ve “Tutum ve Değerler” yeterlik alanı içinde bulunan C2 “Öğrenciye Yaklaşım”, C3 “ İletişim ve İşbirliği” alt alanı ile ilişkilidir.
Bu ders TYYÇ 6 düzey kapsamında alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme yetkinliğine katkı sağlamaktadır.
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tanışma
Dersin tanıtımı ve ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
Beyin çalışmaları tarihi
|
|
2 |
Psikoloji, fizyoloji, fizyolojik psikolojinin konu alanları, işlevleri |
|
3 |
İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sistemi ve görevleri: Sinir hücreleri |
|
4 |
İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sistemi ve görevleri: Nöral iletişim |
|
5 |
Sinir sistemi yapısı ve temel özellikleri: Merkezi sinir sistemi, beynin bölümleri |
|
6 |
Sinir sistemi yapısı ve temel özellikleri: Beynin bölümleri, çevresel sinir sistemi |
|
7 |
Araştırma Yöntem ve Stratejleri:Deneysel Ablasyon |
|
8 |
Araştırma Yöntem ve Stratejleri Nörokimyasal Yöntemler
|
|
9 |
Görme Sisteminin Anatomisi |
|
10 |
Görme bilgisinin analizi |
|
11 |
Öğrenmenin doğası |
|
12 |
İlişkisel öğrenme |
|
13 |
Sözcük üretimi ve karama, Beyin mekanizması |
|
14 |
Okuma yazma Bozuklukları |
|