Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ
1 Dersin Adı: FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ
2 Dersin Kodu: RPD1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. ŞİRİN iLKÖRÜCÜ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. ŞİRİN iLKÖRÜCÜ
ilkorucu@uludag.edu.tr
2942152 , B.U.Ü.Eğ.Fak.FBE ABD
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen adaylarının insan davranışında etkili olan sinir sisteminin temel yapısını ve fizyolojisini kavramaları, insan davranışı ile ilişklendirebilmeleri hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri”nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan: A1 “Alan bilgisi”, Meslek Beceri yeterilik alanı içinde bulunan B2”Öğrenme ortamları oluşturma” ve “Tutum ve Değerler” yeterlik alanı içinde bulunan C2 “Öğrenciye Yaklaşım”, C3 “ İletişim ve İşbirliği” alt alanı ile ilişkilidir. Bu ders TYYÇ 6 düzey kapsamında alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme yetkinliğine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fizyolojik psikolojinin çalışma alan ve yöntemlerini kavrar ve güncel çalışmaların değerlendirebilir ;
2 İnsan davranışlarının oluşumun etkili sinir sisteminin yapısının kavranması ve davranışlarını nasıl etkilediği ile ilişkilendirebilir.;
3 Sinir sistemi ile öğrenme ilişkisini değerlendirebilir;
4 Sinr sisteminin insan ilişkilerindeki yerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma Dersin tanıtımı ve ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. Beyin çalışmaları tarihi
2 Psikoloji, fizyoloji, fizyolojik psikolojinin konu alanları, işlevleri
3 İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sistemi ve görevleri: Sinir hücreleri
4 İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sistemi ve görevleri: Nöral iletişim
5 Sinir sistemi yapısı ve temel özellikleri: Merkezi sinir sistemi, beynin bölümleri
6 Sinir sistemi yapısı ve temel özellikleri: Beynin bölümleri, çevresel sinir sistemi
7 Araştırma Yöntem ve Stratejleri:Deneysel Ablasyon
8 Araştırma Yöntem ve Stratejleri Nörokimyasal Yöntemler
9 Görme Sisteminin Anatomisi
10 Görme bilgisinin analizi
11 Öğrenmenin doğası
12 İlişkisel öğrenme
13 Sözcük üretimi ve karama, Beyin mekanizması
14 Okuma yazma Bozuklukları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji. Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık.
Aleixo P, Baillon M. (2018) Biyolojik Psikoloji. İstanbulSümer Kitapevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme için ara sınav ve bitirme sınavı uygulanmakta ve bağıl sistem kullanılmaktadır.
Açıklama Bu dersin öğretme sürecinde anlatım, tartışma, soru-cevap, yöntemi kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 0 20 20
Projeler 1 30 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr