1 | Dersin Adı: | YEŞİL EKONOMİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT4313 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SEVGİNAZ IŞIK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Sevginaz Işık sevginaz@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF İktisat Bölümü B-302 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin temel amacı mevcut küresel ekonomik sistem ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi küresel iklim krizinin muhtemel etkilerini gözeterek analiz etmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İktisat bakış açısıyla sürdürülebilirlik farkındalığı geliştirmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Küresel iklim değişikliğinin insan faaliyetlerine dayalı nedenleri | |
2 | Küresel iklim krizinin olası sonuçları ve adım atmamanın maliyetleri | |
3 | Küresel iklim krizi bağlamında ana akım iktisadın faydalı mirası | |
4 | Küresel iklim krizi bağlamında ana akım iktisadın sorunlu kavrayışları | |
5 | Sürdürülebilir kalkınma | |
6 | Uluslararası iklim müzakerelerinin kısa tarihi | |
7 | Yeşil iktisadın felsefi arka planı | |
8 | Çevre bağlamında ana akım iktisadi düşünce ve yeşil iktisadın karşılaştırmalı analizi | |
9 | Ekonomi – doğa çatışmasına çözüm arayışları | |
10 | Sürdürülebilir kalkınma için Yeşil Yeni Düzen | |
11 | Yeşil iktisat ve emek piyasaları | |
12 | Yeşil ekonomi deneyimleri: Dünyadan örnekler | |
13 | Yeşil ekonomi deneyimleri: Türkiye’den örnekler | |
14 | Sürdürülebilir bir hayat için bireysel adımlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Atıl Aşıcı ve Ümit Şahin (2017), Yeşil Ekonomi, Yeni İnsan Yayınevi. Jonathan Neale (2009), Küresel Isınmayı Durduralım, Dünyayı Değiştirelim, Yordam Kitap. Molly Scott Cato (2009), Green Economics: An Introduction to Theory, Policy and Practice, Earthscan. Öykü Yaman ve Emine Aksoydan (2020), Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi. Paul Burkett (2011), Marksizm ve Ekolojik İktisat, Yordam Kitap. Robin Hahnel (2014), Yeşil İktisat: Ekolojik Krize Karşı Koymak, BGST. Sevginaz Işık (2022), “Ekonomi-Doğa Çatışmasına Bir Çözüm Olarak Yeşil Yeni Düzen”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi SBE. Zafer Yalçın (2017), Yeşil Büyüme: Çevre Kirliliği ve Eşitsizliklere Karşı Yeni Bir Büyüme Paradigması, Ekin Yayınevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |