1 | Dersin Adı: | DİJİTAL EKONOMİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT4306 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cem Okan Tuncel |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Cem Okan TUNCEL Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Posta kodu: 16059 Görükle Kampüsü, Nilüfer/ Bursa Tel:224 29 41 177 E posta:cotuncel@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ekonominin dijitalleşmesi çağımızın en kritik konularından birisidir. Dijital teknolojiler, işletmeleri ve insanların hayatlarını değiştirdi ve gelecekte de değiştirmeye devam edecek. Bu ders dijital ekonomi ve dijital ekonominin piyasaları ve toplumu nasıl etkilediği analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ağ etkileri, iki taraflı pazarlar, arama ve eşleştirme, itibar sistemleri ve veri kullanımı dahil olmak üzere dijital ekonomide yaygın olan bazı temel özellikleri incelenecektir. Ayrıca arama motorları, e-ticaret platformları ve GİG ekonomisi gibi yeni nesil modeller de ele alınacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrenciler ekonominin dijitalleşmesinin piyasaları ve toplumu nasıl etkilediğini analiz edebileceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dijital Ekonominin Genel Kavramları | |
2 | Genel Amaçlı Teknolojiler Olarak Dijital Teknolojiler | |
3 | Dijital Ekonomide Fiyatlama Ve Sıfır Marjinal Maliyeti Ekonomisi | |
4 | Dijital Ekonomide Rekabet | |
5 | Platform Ekonomileri Ve Network Etkileri | |
6 | İki Yanlı (Two Sided) Piyasalar | |
7 | Dijital Piyasalarda Bilgi Ekonomisi: Arama Motoru Ve Eşleme | |
8 | Paylaşım Ve GİG Ekonomileri | |
9 | Dijital Ekonomide Girişimcilik Ekosistemi | |
10 | Start-up Ekonomisi ve Dijital İş Modelleri | |
11 | Dijital Ekonomide Fikri Mülkiyet Hakları ve Açık kaynaklar | |
12 | Endüstri 4.0 | |
13 | Blockchain Teknolojisinin Ekonomisi | |
14 | Yapay Zeka Otomasyon Sistemleri ve Robotlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Rifkin J. (2015). Nesnelerin Interneti Ve Işbirliği Çağı. İstanbul: Optimist Yayınları. Schwap K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. Optimist Yay. İstanbul Özkaşıkçı I. (2013). Dijital Çağda Girişimcilik Ekosistemi. Butik Yayıncılık. İstanbul. Brynjolfsson, E. & MaAfee A. (2015). İkinci Makine Çağı. Türk Hava Yolları Yay. İstanbul Katz, M. and Shapiro, C. 1994. “System Competition and Network Effects.” The Journal of Economic Perspectives, Vol.8, No. 2, pp. 93-115. Eisenmann, T., Parker, G., and Van Alstyne, M. 2006, “Strategies for Two-Sided Markets”, Harvard Business Review. Armstrong, M (2006), “Competition in Two-Sided Markets”, RAND Journal of Economics, 37:668-691. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav / kısa cevaplı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 8 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |