1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ MİSTİK HAREKETLER |
2 | Dersin Kodu: | İLA4272 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SALİH ÇİFT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sacift@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geleneksel dinlerin eski gücünü kaybettiği çağdaş Batı dünyasında ortaya çıkan, genellikle senkretik bir yapı arz eden ve Türkiye’de çoğunlukla gizli ve organize bir şekilde faaliyet gösteren mistik özellikli yapılanmaları tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İnsanlık tarihi kadar eski olan mistik tavrı tanımak çağdaş dünyada karşılaşılacak ilgili sorunların doğru şekilde analizini sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mistisizm terimi, tanım ve tahlili | |
2 | Düşünce tarihinde mistisizm tezahürleri | |
3 | İslam kültüründe mistik yönü haiz bir yapılanma olarak tasavvuf | |
4 | Çağdaş mistik hareketlerin ortaya çıkışı sürecinde temel etkenler | |
5 | Çağdaş mistik hareketlerin çalışma ve propaganda yöntemleri | |
6 | Çağdaş mistik hareketlerin yerel unsurları kullanış şekilleri. Türkiye örneğinde Mevlânâ, Yunus ve diğerleri. | |
7 | Batı kaynaklı mistik cereyanların gizli propagandaları ve alınması gereken tedbirler | |
8 | Çağdaş mistik hareketlerin temel özellikleri | |
9 | Hint kaynaklı çağdaş mistik hareketlerin | |
10 | Uzak doğu kaynaklı çağdaş mistik hareketlerin | |
11 | ABD kaynaklı çağdaş mistik hareketlerin | |
12 | Avrupa kaynaklı çağdaş mistik hareketlerin | |
13 | Modern mistik akımların Türkiye’deki uzantıları-I | |
14 | Modern mistik akımların Türkiye’deki uzantıları-II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mysticism in the World’s Religions, Geoffrey Parrinder. Ali Köse, Batı’da Yeni Dinî Hareketler, İstanbul 2003. Ali Köse, Milenyum Tarikatları, İstanbul 2006. M. Ali Kirman, Yeni Dini Hareketler Sosyolojisi, İstanbul 2010. Michael York, Historical Dictionary of New Age Movements, Oxford 2004. Hugh B. Urban, New Age, Neopagan, and New Religious Movements: Alternative Spirituality in Contemporary America, Oakland 2015. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 60 |
Yıl sonu Sınavı | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 100 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 0 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | klasik yöntemler | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 20 | 0 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |