Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARLA BİTKİLERİNDE BİYOLOJİK AZOT FİKSASYONU
1 Dersin Adı: TARLA BİTKİLERİNDE BİYOLOJİK AZOT FİKSASYONU
2 Dersin Kodu: TAB5039
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat ERMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: muraterman@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 29 41468
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; tarla bitkilerinde biyolojik azot fiksasyonu ile ilgili temel bilgiler vermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrencilerin tarla bitkileri yetiştiriciliğinde simbiyotik ve asimbiyotik bakterilerin azotu yarayışlı forma dönüştürmeleri konusunda bilgi ve tecrübe kazanmaları sağlanır. Tarla bitkileri projelerinin hazırlanmasında bitki gelişimini teşvik eden kök bakterileri ile ilgili katkı sağlanmış olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Atmosferde bulunan elementel azotun mikroorganizmalar aracılığı ile tarımda kullanımını öğrenir. ;
2 Simbiyotik ve asimbiyotik azot fiksasyonunun azot döngüsündeki önemini öğrenir.;
3 Tohuma ve toprağa bakteri aşılama yöntemlerini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğada azot döngüsünde biyolojik azot fiksasyonunun rolü
2 Biyolojik azot fiksasyonunun tarım ve çevre bakımından önemi
3 Toprakta azotun kazanım ve kayıp yolları
4 Toprakta bulunan azotun dönüşüm mekanizmaları; amonifikasyon, nitrifikasyon ve denitrifikasyon
5 Baklagl bitkilerinde Rhizobium bakterileri tarafından nodül oluşum mekanizması, nodüllerin yapısı ve şekilleri
6 Nodül oluşumu ve azot fiksasyonu üzerine biyotik ve abiyotik çevre faktörlerinin etkisi
7 Simbiyotik ve asimbiyotik azot fiksasyonunda rol oynayan mikroorganizmalar
8 Simbiyotik ve asimbiyotik azot fiksasyonunda elementel azottan amonyak elde edilme mekanizmaları
9 Aşılamada kullanılacak bakteri kültürlerinin elde edilmesi; izolasyonu, kültüre alınması ve tanılanması
10 Sıvı ve katı besi ortamlarında bakteri stok kültürlerinin hazırlanması ve saklama yöntemleri
11 Bakteri aşılamasının tanımı, önemi ve yapılmasını gerektiren koşullar
12 Stok kültürlerden sıvı ve katı aşılama materyallerinin hazırlanması
13 Tohuma ve toprağa bakteri aşılama yöntemleri
14 Aşılamada dikkat edilmesi gereken konular
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Beck, D., Materon, L. A. (Eds.). (2012). Nitrogen Fixation by Legumes in Mediterranean Agriculture: Proceedings of a Workshop on Biological Nitrogen Fixation on Mediterranean-type Agriculture, ICARDA, Syria, April 14–17, 1986 (Vol. 32). Springer Science & Business Media.
Vincent, J. M. (1984). Potential for enhancing biological nitrogen fixation (pp. 185-215). Oxford, England: Pergamon Press.
Beck, D. P., Materon, L. A., Afandi, F. (1993). Practical Rhizobium-legume technology manual. ICARDA, manual., (19).
Alexander, M. (2012). Biological Nitrogen Fixation: Ecology, Technology and Physiology. Springer Science & Business Media.
Konu ile ilgili ulusal/uluslararası makaleler
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 12 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 13 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 12 5 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 173
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,77
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 5 4 4 5 5 3 5 4
OK2 5 5 5 4 4 4 4 4 5 4
OK3 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr