1 | Dersin Adı: | TARLA BİTKİLERİNDE BİYOLOJİK AZOT FİKSASYONU |
2 | Dersin Kodu: | TAB5039 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Murat ERMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: muraterman@uludag.edu.tr Tel: 0 224 29 41468 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; tarla bitkilerinde biyolojik azot fiksasyonu ile ilgili temel bilgiler vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrencilerin tarla bitkileri yetiştiriciliğinde simbiyotik ve asimbiyotik bakterilerin azotu yarayışlı forma dönüştürmeleri konusunda bilgi ve tecrübe kazanmaları sağlanır. Tarla bitkileri projelerinin hazırlanmasında bitki gelişimini teşvik eden kök bakterileri ile ilgili katkı sağlanmış olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Doğada azot döngüsünde biyolojik azot fiksasyonunun rolü | |
2 | Biyolojik azot fiksasyonunun tarım ve çevre bakımından önemi | |
3 | Toprakta azotun kazanım ve kayıp yolları | |
4 | Toprakta bulunan azotun dönüşüm mekanizmaları; amonifikasyon, nitrifikasyon ve denitrifikasyon | |
5 | Baklagl bitkilerinde Rhizobium bakterileri tarafından nodül oluşum mekanizması, nodüllerin yapısı ve şekilleri | |
6 | Nodül oluşumu ve azot fiksasyonu üzerine biyotik ve abiyotik çevre faktörlerinin etkisi | |
7 | Simbiyotik ve asimbiyotik azot fiksasyonunda rol oynayan mikroorganizmalar | |
8 | Simbiyotik ve asimbiyotik azot fiksasyonunda elementel azottan amonyak elde edilme mekanizmaları | |
9 | Aşılamada kullanılacak bakteri kültürlerinin elde edilmesi; izolasyonu, kültüre alınması ve tanılanması | |
10 | Sıvı ve katı besi ortamlarında bakteri stok kültürlerinin hazırlanması ve saklama yöntemleri | |
11 | Bakteri aşılamasının tanımı, önemi ve yapılmasını gerektiren koşullar | |
12 | Stok kültürlerden sıvı ve katı aşılama materyallerinin hazırlanması | |
13 | Tohuma ve toprağa bakteri aşılama yöntemleri | |
14 | Aşılamada dikkat edilmesi gereken konular |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Beck, D., Materon, L. A. (Eds.). (2012). Nitrogen Fixation by Legumes in Mediterranean Agriculture: Proceedings of a Workshop on Biological Nitrogen Fixation on Mediterranean-type Agriculture, ICARDA, Syria, April 14–17, 1986 (Vol. 32). Springer Science & Business Media. Vincent, J. M. (1984). Potential for enhancing biological nitrogen fixation (pp. 185-215). Oxford, England: Pergamon Press. Beck, D. P., Materon, L. A., Afandi, F. (1993). Practical Rhizobium-legume technology manual. ICARDA, manual., (19). Alexander, M. (2012). Biological Nitrogen Fixation: Ecology, Technology and Physiology. Springer Science & Business Media. Konu ile ilgili ulusal/uluslararası makaleler |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 13 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |