Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HESAPLAMALI CEBİRSEL SAYILAR TEORİSİ I
1 Dersin Adı: HESAPLAMALI CEBİRSEL SAYILAR TEORİSİ I
2 Dersin Kodu: MAT6427
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKHAN SOYDAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Musa DEMİRCİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Gökhan SOYDAN
Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü,
02242942870; gsoydan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cebirsel sayılar teorisinde hesaplamaya dayalı kavramların ve uygulamalarının öğrenilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Analitik düşünme yeteneğini geliştirmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğal sayılarda tek türlü çarpanlara ayrılmayı, aritmetiğin temel teoremini bilir;
2 Cebirsel sayılar, minimal polinomlar, tamlık kavramlarını öğrenir;
3 Cebirsel tamsayıların halkasını bilir;
4 Sayı cisimlerinin tamsayılar halkalarını öğrenir;
5 Cisimler, diskriminantlar ve tamsayı tabanlar kavramlarını bilir;
6 Bazı kübik ve kuadratik cisimlerde tamsayı halkalarını bilir;
7 Kuadratik sayı cisimlerinde tek türlü olmayan çarpanlara ayrılmayı öğrenir ve örneklerini bilir;
8 İdealler ve ideallerin üreteç kümelerini bilir;
9 Kuadratik cisimlerde idealleri bilir;
10 Sınıf grubunu bulmayı öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğal sayılarda tek türlü çarpanlara ayrılma, aritmetiğin temel teoremi, Gauss tam sayıları ve bazı uygulamaları
2 Cebirsel sayılar, minimal polinomlar, tamlık
3 Cebirsel tamsayıların halkası
4 Sayı cisimlerinin tamsayılar halkaları
5 Cisimler, diskriminantlar ve tamsayı tabanlar
6 Bazı kübik ve kuadratik cisimlerde tamsayı halkaları
7 Çarpanlara ayrılmanın tekliğini tekrar gözden geçirme
8 Kuadratik sayı cisimlerinde tek türlü olmayan çarpanlara ayrılma bölgeleri
9 Kummer'in ideal sayları
10 İdealler ve ideallerin üreteç kümeleri
11 Kuadratik cisimlerde idealler
12 Bölgelerde ve temel ideal bölgelerinde tek türlü çarpanlara ayrılma
13 Sınıf grubu
14 Asalların parçalanması ve kuadratik cisimlerde asallar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Algebraic Number Theory, F. JARVIS, Springer 2014
2) Introductory Algebraic Number Theory, Ş.ALACA, K. WILLIAMS, Cambridge, 2003
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 5 1 2 5 1 2 2 2 1
OK2 3 5 1 2 5 1 3 2 2 1
OK3 4 5 1 3 5 1 3 3 2 1
OK4 5 5 1 2 5 1 2 2 2 1
OK5 5 5 1 2 5 1 3 2 2 1
OK6 5 5 1 3 5 1 3 3 2 1
OK7 5 5 1 3 5 1 3 2 2 1
OK8 5 5 1 3 5 1 3 2 2 1
OK9 5 5 1 3 5 1 3 2 2 1
OK10 5 5 1 3 5 1 3 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr