1 | Dersin Adı: | Balkanlarda Göç ve Nüfus Hareketleri |
2 | Dersin Kodu: | DGA5308 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KADER ÖZLEM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Kader ÖZLEM Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA Tel: 0224 294 11 56 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarihsel süreç itibariyle Balkanlar'ın göç tarihinin tüm yönleriyle öğrenilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilere Balkanların göç tarihiyle ile ilgili temel bilgiler verilmesi ve bu bağlamda yüksek lisans eğitimleri boyunca alacakları bölüm derslerine katkı sağlamak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Kavram, Kuram ve Literatür | |
2 | 19. Yüzyıl Balkan Tarihi | |
3 | 19. Yüzyılda Balkanlar'dan Göçler | |
4 | Ulus Devlet İnşa Süreçleri ve Balkanlaşma | |
5 | Balkan Savaşları ve Göçler | |
6 | 20. Yüzyılın İlk Yarısında Balkanlar'daki Nüfus Mübadeleleri | |
7 | 20. Yüzyılın İlk Yarısında Balkanlar'daki Nüfus Mübadeleleri | |
8 | Balkanlar'dan Türk Göçleri | |
9 | Balkanlar'dan Türk Göçleri | |
10 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Balkanlar'daki Gelişmeler | |
11 | Yugoslavya'nın Dağılması Sürecindeki Göçler: Bosna Hersek, Kosova ve Makedonya Örnekleri | |
12 | Balkanlar'da Güncel Demografik Durum | |
13 | Balkanlar'da AB Genişlemesi ve Göçler | |
14 | Güncel Uluslararası Göçlerin Balkanlar'a Etkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kader Özlem Türkiye’nin Balkan Türkleri Politikası (1991-2014), Bursa: Dora Yayınları, 2021. Stevan K. Pavlowitch, A History of the Balkans 1804-1945, Routledge, 2014. Jelavich, Barbara, Balkan Tarihi 1: 18 ve 19. Yüzyıllar, (çev.) İhsan Durdu, Haşim Koç, Gülçin Tunalı Koç, Küre Yayınları, 2013. Jelavich, Barbara, Balkan Tarihi 2: 20. Yüzyıl, (çev.) Zehra Savan, Hatice Uğur, Küre Yayınları, 2006.Hugh Poulton, Balkanlar-Çatışan Azınlıklar, Çatışan Devletler, İstanbul, Sarmal Yayınları, 1993.Andrew Baruch Wachtel, Dünya Tarihinde Balkanlar, Doğan Kitapçılık, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı Sınav | |
Açıklama | Yazılı Sınav |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 8 | 80 |
Ödevler | 0 | 2 | 2 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 12 | 0 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |