Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
1 Dersin Adı: Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
2 Dersin Kodu: DGA5369
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Kadir Yasin Eryiğit
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: tgunduz@uludag.edu.tr,
Tel: 0224 243 10 66 / 60420
Adres: Fethiye Mh. Kırlangıç sk. No: 2, U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Yeni Bina, 2. Kat, No: 239, Nilüfer -BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Planlamadan raporlamaya kadar bilimsel araştırma süreçlerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak, araştırma ve yayın etiğine ilişkin duyarlılık geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilimsel araştırma yapabilme becerisi kazanmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel araştırmayı ve süreçlerini tanımlayabilir, varsayım, amaç, yaklaşım ve araştırmacı rolü açısından nicel ve nitel araştırma yöntemlerini sınıflandırabilir ve birbiriyle karşılaştırabilir.;
2 Zotero, Mendeley ve Endnote gibi kaynak tarama, kataloglama ve referans yönetimi programlarından en az birini kullanabilir.;
3 Bilimsel araştırmanın temel süreçlerini tanımlayabilir. ;
4 Tez konusu önerisinin temel bölümlerini sınıflandırabilir ve tanımlayabilir.;
5 Nicel ve nitel araştırma desenlerini sınıflandırabilir, tanımlayabilir ve aralarında karşılaştırma yapabilir.;
6 Evren ve örneklem kavramlarını, nicel ve nicel veri toplama tekniklerini örneklerle açıklayabilir, aralarında karşılaştırma yapabilir;
7 Nitel vaka incelemesi, fenomenoloji ve etnometodoloji, etnografi, gömülü teori, eylem araştırması ve söylem analizi gibi nitel araştırma desenlerini açıklayabilir.;
8 Nicel ve nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenirliğin ne anlama gelidğini açıklayabilir ve bu açıdan iki araştırma türü arasındaki karşılaştırma yapabilir.;
9 Araştırma ve yayın etiği ile ilgili ilkeleri sıralayabilir ve açıklayabilir; araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler hususunda duyarlılık geliştirir.;
10 Araştırma sonuçlarını raporlarken izlemesi gereken temel süreçleri tanımlayabilir ve açıklayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel Araştırmaya Giriş: Bilimin tanımı, özelliği, doğası, tarihsel gelişimi ve bilimsel paradigmalar
2 Varsayım, amaç, yaklaşım ve araştırmacı rolü açısından nicel ve nitel Araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
3 Zotero, Mendeley ve Endnote gibi kaynak tarama, kataloglama ve referans yönetim programlarının kullanımı
4 Bilimsel araştırmada temel süreçler
5 Tez konusu önerisi hazırlama ve tez konusu örneklerinin incelenmesi
6 Nicel araştırma desenleri
7 Evren ve örneklem kavramları ve nicel veri toplama yöntem ve teknikleri
8 Nitel veri toplama yöntem ve teknikleri
9 Nitel araştırma desenleri: Nitel vaka incelemesi, fenomenoloji, etnometodoloji
10 Nitel araştırma desenleri: Etnografi, gömülü teori, eylem araştırması, içerik analizi, ve söylem analizi
11 Nicel ve nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
12 Araştırma ve yayın etiği ile ilgili temel ilkeler
13 Araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler
14 Araştırma verilerinin raporlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AZİZ Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 11. bs., Nobel Yayın Dağıtım, 2017.
CRESWELL John W., Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, 2. bs., Eğiten Kitap, 2016.
İSLAMOĞLU A. Hamdi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), 6. bs., Beta Basım Yayım, 2019.
ŞİMŞEK Hasan, Ali YILDIRIM, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Hasan Şimşek-Ali Yıldırım), 9. bs., Seçkin Yayıncılık, 2013.
MARTINICH, A.P. "Bir Felsefe Makalesinin Yapısı", Philosophical Writing: An Introduction, third edition, Malden, MA: Blackwell Publishing, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 3 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 2 3 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr