| 1 | Dersin Adı: | ZİHİN-BEDEN PROBLEMİ VE ÖLÜM SONRASI YAŞAM |
| 2 | Dersin Kodu: | FDB6161 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZİKRİ YAVUZ |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | zikriyavuz@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilinç ve zihinsel fenomenleri hem felsefe tarihindeki farklı yorumları hem de fenomenoloji ve bilişsel bilimdeki güncel konular açısından tartışmaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alanında bilimsel yeterlilik |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Hazırlık: "zihin-beden sorunu" | |
| 2 | Doğalcılık | |
| 3 | Zihin, Beden ve Bilinç Soruları | |
| 4 | Ruhun Tarihi | |
| 5 | Descartes Zihni Fizikselden Nasıl Ayırdı? | |
| 6 | Zihin, Materyalizm ve Zombiler | |
| 7 | Nörofelsefe ve Bilinç | |
| 8 | Materyalizm ve Bilinç: P. Churchland | |
| 9 | Chalmers ve Zor Soru | |
| 10 | Searle ve Biyolojik Doğalcılık | |
| 11 | Metzinger ve Sanal Gerçeklik Kuramı | |
| 12 | Teizm ve Ruh Düşüncesi | |
| 13 | Ruh Kavramı ve Ölüm Sonrası Yaşam | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
? The Soul: How We Know It's Real and Why It Matters, J. P. Moreland, Moody Publishers, 2014, s. 74-155 ? Zihin ve Evren, Thomas Nagel, çev. Özge Çağlar Aksoy, Jaguar Kitap ? Bilinç Üzerine Konuşmalar, Susan Blackmore, Küre Yayınları, s. 183-195 ? Madde ve Bilinç Zihin Felsefesine Güncel Bir Bakış, Yazar: Paul M. Churchland Çevirmen: Berkay Ersöz, Alfa Yayınları. ? Nörofelsefe ve Bilinç, bilinç-kimlik etkileşiminin nörofelsefe açısından tanımlanması, Burçak Özkan, Ginko bilim, 2019 ? Richard Swinburne, Are We Bodies or Soul, Oxford Un. Press, 2019. •”Kartezyen Düalizm: İlahiyat, Metafizik ve Bilim”, John Cottingham, 273, COGITO, ÖYLEYSE DESCARTES SAYI: 10 YIL: 1997; Zihin Üzerine Teoriler, Stephen Priest, Litera yay. s. 34-60 ? Bilinç Öznelliğin Bilimi, Antti Revuso, Küre Yayınları, s. 54-85 ? Bilinç Kullanım Kılavuzu, Adam Zeman çev. Gürol Koca, Metis Yayınları s.33-62 |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
| Ödevler | 0 | 10 | 30 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
| Toplam İş Yükü | 210 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 7 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |