Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNİ HAREKETLER SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: DİNİ HAREKETLER SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: FDB6133
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. VEJDI BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa
vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Genel anlamda toplumsal hareketler, özel anlamda ise dini hareketler konusunda değerlendirme yapabilecek sosyolojik bir bakış açısı kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler çağdaş dini hareketleri tanırlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal hareket kuramlarını öğrenir.;
2 Batı’da ortaya çıkan dini-toplumsal hareketler konusunda bilgi sahibi olur.;
3 Türkiye’deki ve İslam dünyasındaki dini hareketler konusunda bilgi sahibi olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Toplumsal hareket kavramı, türleri, öğeleri
2 Toplumsal hareketlerin gelişimi ve değişimi
3 Dini hareket ve dinî grup kavramları
4 Toplumsal hareketlerin işlevselci çözümlemesi
5 Toplumsal hareketlerin çatışmacı çözümlemesi: Mutlak mahrumiyet yaklaşımı
6 Toplumsal hareketler üzerine Tocqueville ve Davies’in yaklaşımları
7 Batıdaki yeni dini hareketlerin genel tanıtımı ve tasnifi
8 Hıristiyan menşeli yeni dini hareketler: Yehova Şahitleri
9 Uzak-doğu menşeli yeni dini hareketler: Hare-Krishna
10 Amerika’da Hıristiyan Fundamentalist hareket
11 İslam dünyasında ortaya çıkan dinî hareketlerin genel tanıtımı ve tasnifi
12 Mısır örnekleminde dinî hareketler
13 Türkiye örnekleminde dinî hareketler
14 Modern dünyada dini hareketlerin geleceği üzerine tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ali Coşkun (Ed.), Mesih’i Beklerken, İstanbul, 2003.
Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dini Akımlar, İstanbul, 2006.
Ali Rafet Özkan, Fundamentalist Hristiyanlık: Yedinci Gün Adventizmi, Ankara, 2002.
Hamid İnayet, Çağdaş İslami Siyasi Düşünce, Çev. Yusuf Ziya, İstanbul, 1988.
Recep Şentürk, Yeni Din Sosyolojileri, İstanbul, 2004.
S. Sayyid, Fundamentalizm Korkusu, Çev. E. Ceylan, N. Yılmaz, Ankara, 2000.
Wuthnow, Robert, Matthew P. Lawson, “Sources of Christian Fundamentalism in the United States,” Accounting for Fundamentalisms, Ed. Martin E. Marty, R. Scott Appleby, The University of Chicago Pres, Chicago 1994, s. 13-47.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 138 138
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 4 3 4 2 2 3 4 3 4 4
OK2 3 4 4 4 3 4 4 4 5 3 4 4
OK3 4 4 3 4 4 3 4 3 3 4 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr