1 | Dersin Adı: | DİNİ HAREKETLER SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB6133 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. VEJDI BİLGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genel anlamda toplumsal hareketler, özel anlamda ise dini hareketler konusunda değerlendirme yapabilecek sosyolojik bir bakış açısı kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler çağdaş dini hareketleri tanırlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Toplumsal hareket kavramı, türleri, öğeleri | |
2 | Toplumsal hareketlerin gelişimi ve değişimi | |
3 | Dini hareket ve dinî grup kavramları | |
4 | Toplumsal hareketlerin işlevselci çözümlemesi | |
5 | Toplumsal hareketlerin çatışmacı çözümlemesi: Mutlak mahrumiyet yaklaşımı | |
6 | Toplumsal hareketler üzerine Tocqueville ve Davies’in yaklaşımları | |
7 | Batıdaki yeni dini hareketlerin genel tanıtımı ve tasnifi | |
8 | Hıristiyan menşeli yeni dini hareketler: Yehova Şahitleri | |
9 | Uzak-doğu menşeli yeni dini hareketler: Hare-Krishna | |
10 | Amerika’da Hıristiyan Fundamentalist hareket | |
11 | İslam dünyasında ortaya çıkan dinî hareketlerin genel tanıtımı ve tasnifi | |
12 | Mısır örnekleminde dinî hareketler | |
13 | Türkiye örnekleminde dinî hareketler | |
14 | Modern dünyada dini hareketlerin geleceği üzerine tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ali Coşkun (Ed.), Mesih’i Beklerken, İstanbul, 2003. Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dini Akımlar, İstanbul, 2006. Ali Rafet Özkan, Fundamentalist Hristiyanlık: Yedinci Gün Adventizmi, Ankara, 2002. Hamid İnayet, Çağdaş İslami Siyasi Düşünce, Çev. Yusuf Ziya, İstanbul, 1988. Recep Şentürk, Yeni Din Sosyolojileri, İstanbul, 2004. S. Sayyid, Fundamentalizm Korkusu, Çev. E. Ceylan, N. Yılmaz, Ankara, 2000. Wuthnow, Robert, Matthew P. Lawson, “Sources of Christian Fundamentalism in the United States,” Accounting for Fundamentalisms, Ed. Martin E. Marty, R. Scott Appleby, The University of Chicago Pres, Chicago 1994, s. 13-47. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 80 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 20 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 138 | 138 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |