Ders Öğretim Planı
ARAP DİLİNDE MEÂNİ’L-HURÛF
| 1 |
Dersin Adı: |
ARAP DİLİNDE MEÂNİ’L-HURÛF |
| 2 |
Dersin Kodu: |
TIB6182 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
|
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Fadime KAVAK |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Fadime Kavak / fkavak@uludag.edu.tr 02242431570-60278 |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Arap Dilinde harflerin manalarını, işlev ve görevlerini öğrenip örneklerle kavranmasını sağlamak. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Arap dilindeki harflerin detaylı bir şekilde öğrenilmesi ve Arapça metinlerin doğru bir şekilde anlaşılması. |
| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Meani'l-huruf ve bu konuda yazılan Arapça eserler hakkında genel bilgi edinilmesi.;
|
| 2 |
Arapçada "lam" harfinin hangi manalara geldiğini ve harekeye olan etkisini öğrenmek.;
|
| 3 |
Arap dilinde kaç tür "elif" harfinin olduğunu öğrenmek ve örneklerle kavramak.;
|
| 4 |
Arap dilinde "ye" harfi ve hangi manalarda kullanıldığı hakkında bilgi edinmek.;
|
| 5 |
Arap dilinde "nun" harfi ve çeşitlerinin neler olduğunu öğrenmek.;
|
| 6 |
Arapçada "te" harfi ve işlevleri hakkında genel bilgi edinmek.;
|
| 7 |
Arap dilinde "vav" harfi, türleri ve hangi manalara geldiğini öğrenmek.;
|
| 8 |
Arapçada "fe" harfi, işlevleri ve manaları hakkında genel bilgi edinmek.;
|
| 9 |
Arap dilinde "kef" harfi, türleri ve hangi manalara geldiğini öğrenmek.;
|
| 10 |
Arapçada "mâ" ve çeşitlerinin anlamlarını ve işlevlerini öğrenmek.;
|
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Meani'l-huruf ve bu konuyla ilgili Arapça eserler hakkında genel bilgi. |
|
| 2 |
Arapçada "lam" harfinin hangi manalara geldiği ve harekeye olan etkisi. |
|
| 3 |
Arap dilinde "elif" harfinin manaları ve görevleri. |
|
| 4 |
Arap dilinde "ye" harfi ve manaları. |
|
| 5 |
Arap dilinde "nun" harfi ve çeşitleri. |
|
| 6 |
Arapçada "te" harfinin manaları ve işlevleri. |
|
| 7 |
Arap dilinde "vav" harfi, türleri ve manaları. |
|
| 8 |
Arapçada "fe" harfi, işlevleri ve manaları. |
|
| 9 |
Arap dilinde "kef" harfi, türleri ve manaları. |
|
| 10 |
Arapçada "mâ" ve çeşitlerinin anlamları ve işlevleri. |
|
| 11 |
Arap dilinde "be" harfinin çeşitleri ve anlamları. |
|
| 12 |
Arapça "min" harfi cerinin çeşitleri ve manaları. |
|
| 13 |
Arap dilinde "an" harfi cerinin çeşitleri ve anlamları. |
|
| 14 |
Arap dilinde "he" harfinin manaları ve görevleri. |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Meanil-hurufla ilgili eserler Sözlükler Makaleler |
| 24 |
Değerlendirme |
|
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
| Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
| Toplam |
1 |
100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
| Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
| Toplam |
100 |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Öğrenciler yazılı veya sözlü sınavlarla değerlendirilecektir. |
| Açıklama |
|
| 25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
| Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Ödevler |
0 |
2 |
28 |
| Projeler |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışmaları |
4 |
3 |
12 |
| Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
| Diğer |
0 |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
| Toplam İş Yükü |
|
|
182 |
| Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6,07 |
| Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
| 26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
|
OK1
|
4
|
3
|
4
|
3
|
4
|
3
|
5
|
4
|
3
|
5
|
3
|
4
|
|
OK2
|
4
|
4
|
2
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
3
|
|
OK3
|
5
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
5
|
4
|
3
|
5
|
4
|
3
|
|
OK4
|
4
|
4
|
3
|
5
|
3
|
4
|
4
|
3
|
5
|
4
|
3
|
5
|
|
OK5
|
4
|
3
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
4
|
5
|
3
|
3
|
|
OK6
|
3
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
|
OK7
|
4
|
4
|
3
|
4
|
5
|
4
|
4
|
3
|
4
|
3
|
4
|
4
|
|
OK8
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
3
|
4
|
5
|
4
|
3
|
|
OK9
|
4
|
3
|
4
|
5
|
3
|
4
|
4
|
5
|
3
|
4
|
4
|
3
|
|
OK10
|
3
|
4
|
5
|
3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
3
|
4
|
|
| ÖK: Öğrenim Kazanımları |
PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |