Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MOLEKÜLER SİMETRİ VE UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: MOLEKÜLER SİMETRİ VE UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: KIM6027
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RAHMIYE AYDIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, 16059, BURSA
rahmiye@uludag.edu.tr
Tel: 0 (224) 2941729
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Moleküler simetri konularını öğretmek, bağ kuramlarına ve spektroskopiye uygulamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Moleküler simetri alanında teorik ve pratik bilgi kazandırır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bileşiklerin simetri elemanlarını nokta grubunu belirler.;
2 Karakter tablolarını yorumlar.;
3 Simetriyi, bağ kuramlarına ve spektroskopiye uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Simetri Elemanları ve Simetri İşlemleri
2 Nokta Grupları ve Grup Teoriye Giriş
3 Simetri Gösterimleri ve Karakter Tabloları
4 Matrisler
5 Eşenerjili Gösterimler
6 Kimyasal Bağ ile İlgili Uygulamalar
7 Kimyasal Bağ ile ilgili Uygulamalar
8 Molekül Hareketleri ile ilgili Uygulamalar
9 Molekül Hareketleri ile ilgili Uygulamalar
10 Ders Tekrarı ve Arasınav
11 Elektronik Durumlar ve Seçim Kuralları
12 Elektronik Durumlar ve Seçim Kuralları
13 Komplekslerde Terim Düzey Diyagramları ve Ligand Alan Geçişleri
14 Komplekslerde Terim Düzey Diyagramları ve Ligand Alan Geçişleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Kimyasal Yaklaşımla Simetri Ve Grup Teoriye Giriş, H. Ölmez ve H. İçbudak, Mkm yayıncılık, 2012.
2. Moleküler Simetri, C. Kaya ve D. Karabaş, Palme Yayıncılık, 2010.
3. Inorganic Chemistry, D.F. Shriver, P.W. Atkins, C.H. Langford, Oxford University Press, 1994.
4. İnorganik Kimya, G. L. Miessler, and D. A. Tarr, Çeviri Editörleri: N. Karacan ve P. Gürkan, Palme Yayıncılık, 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 5
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınavlar ve sunum.
Açıklama Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 220
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 2 4 4 3 4 1 4 2 4
OK2 5 2 4 4 3 4 1 4 2 4
OK3 5 2 4 4 3 4 1 4 2 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr