1 | Dersin Adı: | YENİÇAĞ AVRUPA TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TAR5129 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NİLÜFER ALKAN GÜNAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ersin GÜLSOY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Nilüfer ALKAN GÜNAY E-posta: niluferalkan@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941889 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Ortaçağ sonrası Avrupa’daki çok yönlü değişimi değerlendirmektir. Rönesans ve reform hareketleri, coğrafi keşifler mutlak krallıkların yükselişi, Avrupa’da ortaya çıkan yeni güç dengeleri, fiyat devrimi ve kapitalizmin gelişimi dersin temel konularını oluşturmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yeni Çağ Avrupa'sında ortaya çıkan akımları, devletleri ve toplum yapısını öğrenerek bu alanda bilim uzmanı olabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bir dönemlendirme problemi olarak Yeniçağın başlangıcı. | |
2 | Coğrafi Keşifler, tarihsel arkaplan ve keşiflerin sonuçları | |
3 | Rönesans Dönemi | |
4 | Reformun yayılması, Luther, Calvin ve Zwingli | |
5 | Matbaanın reform hareketine etkileri | |
6 | Protestanlığın Avrupa’da yayılması ve Katolik kilisesinin tutumu. | |
7 | Otuz yıl savaşı devrinin başlangıcı ve mezhep çatışması. | |
8 | Vestfalya Barışı ve Avrupa’da Politik Güç Dengesinin Kuruluşu | |
9 | İspanya ve Portekiz’in sömürgeci faaliyetleri | |
10 | Fransa’da Absolutizm Rejiminin Kuruluşu ve İngiltere’de dini ve siyasi rejim mücadelesi | |
11 | Habsburg-Valois Çatışması, İspanya, Portekiz, İtalya ve Kuzey Avrupa’daki siyasi durum. | |
12 | Silahlar ve Ordular: Yeniçağ Avrupası’nda devletlerin zor kullanma gücü | |
13 | Kapitalizmin genişlemesi ve Fiyat Devrimi | |
14 | Genel değerlendirme, sorular ve yorumlar. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1494-1789), Çev. Ertürk Demirel, 4. b., Ankara: Dost Kitabevi, 2012. Merry E. Wiesner, Erken Modern Dönemde Avrupa (1450-1789), İş Bankası Kültür Yay., İstanbul 2009. Cipolla, Carlo M., Fatihler, Korsanlar, Tüccarlar, çev. T. Altınova, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul 2003. Elton, G.R., Reformation Europe, 1517-1559, 2nd ed., Blackwell Publishers, Massachusetts USA 1999. Robert Jütte, Erken Modern Avrupa’da Yoksulluk ve Sapkınlık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul 2011. Robert Darnton, Büyük Kedi Katliamı,Küy Yay., İstanbul 2017. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönem sonunda yarıyıl sonu sınavı yapılır. | |
Açıklama | Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 0 | 5 | 50 |
Projeler | 5 | 6 | 30 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |