Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇEVRE MÜHENDİSLERİ İÇİN İSTATİSTİK
1 Dersin Adı: ÇEVRE MÜHENDİSLERİ İÇİN İSTATİSTİK
2 Dersin Kodu: CEV5302
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERKAN IŞIGIÇOK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: eris@uludag.edu.tr
Telefon: 224 29 41101
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Ekonometri Bölümü,Görükle,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mühendislik uygulamalarında istatistiksel yöntemlerin kullanılabilmesi için gerekli bilgilerin öğretilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mühendislik uygulamaları ile ilgili betimsel ve çıkarımsal istatistikleri analiz etme ve yorumlama donanımı sağlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mühendislik uygulamalarında elde edilen verilerin düzenlenmesinde istatistiksel yöntemleri kullanabilecektir.;
2 Verileri istatistiksel yöntemleri kullanarak değerlendirecek ve bilimsel sonuçlara ulaşabilecektir.;
3 Bilimsel çalışmaların tasarlanmasında istatistiksel yöntemleri kullanabilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İstatistiğin tanımı ve önemi. Verilerin toplanması ve düzenlenmesi. Sınıflama ve gruplama.
2 Grafik yöntemler. Ortalamalar, Dağılımlar. Varyasyon. Standart sapma.
3 Hipotez testleri. Büyük örnek testleri.
4 Hipotez testleri. Küçük örnek testleri. Güven aralığı.
5 Korelasyon.
6 Korelasyon.
7 Regresyon. Regresyon katsayısı. En küçük kareler yöntemi.
8 Regresyon. Modelin uygunluğunun belirlenmesi.
9 Varyans analizi.
10 Varyans analizi.
11 Varyans analizi.
12 Deneysel tasarımın temel prensipleri.
13 Deneysel tasarımda izlenecek yol.
14 Deneysel tasarım. Randomize tam blok dizayn. Faktöryel deneysel dizayn.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Freund J.E. and Simon G.A. (1992) Modern Elementary Statistics, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, N.J., ISBN:0-13-587825-X.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları test soruları ve yazılı sorular
Açıklama Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 20 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 218
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 5 3 5 3 2 2 2 2 3 2 2 3 3 0 0
OK2 3 1 2 5 2 3 3 1 2 2 3 3 3 2 0 0
OK3 3 2 1 5 2 2 2 2 2 3 2 3 2 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr