Ders Öğretim Planı
ÇEVRE MÜHENDİSLERİ İÇİN İSTATİSTİK
1 |
Dersin Adı: |
ÇEVRE MÜHENDİSLERİ İÇİN İSTATİSTİK |
2 |
Dersin Kodu: |
CEV5302 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ERKAN IŞIGIÇOK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: eris@uludag.edu.tr Telefon: 224 29 41101 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Ekonometri Bölümü,Görükle,Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Mühendislik uygulamalarında istatistiksel yöntemlerin kullanılabilmesi için gerekli bilgilerin öğretilmesidir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Mühendislik uygulamaları ile ilgili betimsel ve çıkarımsal istatistikleri analiz etme ve yorumlama donanımı sağlamaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Mühendislik uygulamalarında elde edilen verilerin düzenlenmesinde istatistiksel yöntemleri kullanabilecektir.;
|
2 |
Verileri istatistiksel yöntemleri kullanarak değerlendirecek ve bilimsel sonuçlara ulaşabilecektir.;
|
3 |
Bilimsel çalışmaların tasarlanmasında istatistiksel yöntemleri kullanabilecektir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İstatistiğin tanımı ve önemi. Verilerin toplanması ve düzenlenmesi. Sınıflama ve gruplama. |
|
2 |
Grafik yöntemler. Ortalamalar, Dağılımlar. Varyasyon. Standart sapma. |
|
3 |
Hipotez testleri. Büyük örnek testleri. |
|
4 |
Hipotez testleri. Küçük örnek testleri. Güven aralığı. |
|
5 |
Korelasyon. |
|
6 |
Korelasyon. |
|
7 |
Regresyon. Regresyon katsayısı. En küçük kareler yöntemi. |
|
8 |
Regresyon. Modelin uygunluğunun belirlenmesi. |
|
9 |
Varyans analizi. |
|
10 |
Varyans analizi. |
|
11 |
Varyans analizi. |
|
12 |
Deneysel tasarımın temel prensipleri. |
|
13 |
Deneysel tasarımda izlenecek yol. |
|
14 |
Deneysel tasarım. Randomize tam blok dizayn. Faktöryel deneysel dizayn. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Freund J.E. and Simon G.A. (1992) Modern Elementary Statistics, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, N.J., ISBN:0-13-587825-X. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
test soruları ve yazılı sorular |
Açıklama |
Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
2 |
20 |
40 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
218 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,93 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
1
|
5
|
3
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
0
|
0
|
OK2
|
3
|
1
|
2
|
5
|
2
|
3
|
3
|
1
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
2
|
0
|
0
|
OK3
|
3
|
2
|
1
|
5
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
3
|
2
|
3
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |