1 | Dersin Adı: | ALGORİTMALAR |
2 | Dersin Kodu: | BM5103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. PINAR KIRCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bilgisayar müh. bölüm binası 1. kat oda 110 pinarkirci@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere algoritma geliştirme ve analizi konularında kullanabilecekleri ileri tekniklerin anlatılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilimsel ve hesaba dayalı klasik problemlerin çözümü konusundaki temel algoritmaları öğretmek ve öğrenciyi algoritma analizinde kullanılan matematiksel yöntem ve araçlarla tanıştırmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Asimptotik Gösterim, Böl ve Yönet Yaklaşımı | |
2 | Temel Sıralama Algoritmalarına Genel Bakış : Eklemeli Sıralama, Hızlı Sıralama, Birleştirmeli Sıralama, Yığın Sıralama | |
3 | Dinamik Programlama : Çubuk Kesme Problemi, En Uzun Ortak Altdizi Problemi | |
4 | Açgözlü Algoritmalar | |
5 | B-Ağaçları | |
6 | Fibonacci Yığınları | |
7 | Çizge Algoritmaları I : Genişlik Öncelikli Arama, Derinlik Öncelikli Arama | |
8 | Çizge Algoritmaları II : En Küçük Kapsayan Ağaç, En Kısa Yol Algoritmaları | |
9 | Çizge Algoritmaları III : Maksimum Akış Problemi | |
10 | Çok-izlekli Algoritmalar : Matris Çarpımı, Birleştirmeli Sıralama | |
11 | Çok-izlekli Algoritmalar : Matris Çarpımı, Birleştirmeli Sıralama | |
12 | Sayılar Teorisi Algoritmaları : Genişletilmiş Euclid Algoritması, Miller-Rabin Asallık Sınaması, Asal Çarpanlarına Ayırma | |
13 | Karakter Katarı Eşleme Algoritmaları | |
14 | Geometrik Algoritmalar : Doğru Parçaları ile ilgili Algoritmalar, En Yakın Nokta Çiftinin Bulunması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein, Introduction To Algorithms, 3rd ed, The MIT Press, 2009. - Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia,Algorithm Design : Foundations, Analysis and Internet Examples, John Wiley & Sons Inc., 2002. Cormen, Leiserson, Rivest, and Stein. Introduction to Algorithms. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 230 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |