1 | Dersin Adı: | KAZI TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ADB5143 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUSTAFA ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 02242941891/ e-posta: mustafasahin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Arkeolojik kazı ve araştırma yöntemleri, arazide arkeolojik alan ve kalıntıların algılanması, buluntuların değerlendirilmesi gibi konuların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Arkeolojik bir alanda, kültür varlıklarına zarar vermeden kullanılması gereken kazı metotları hakkında gerekli beceriler elde edilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | |
2 | Kültürel Miras ile ilgili kanun, yönetmelik ve uluslararası sözleşmeler. Sit alanlarının tanımlanması ve örneklenmesi. | |
3 | Arkeolojide temel metotlar: Giriş | |
4 | Arkeolojide temel metotlar: Yüzey araştırması yöntemleri | |
5 | Arkeolojide temel metotlar: Arkeolojik kazı yöntemleri | |
6 | Arkeolojide temel metotlar: Arkeolojik kazı yöntemleri | |
7 | Kazı yapılacak alanın belirlenmesinde dikkat edilecek noktalar | |
8 | Kazı alanında kullanılan ölçüm aletlerinin ve sistemlerinin tanınması | |
9 | Arkeolojik kazılarda kayıt ve belgeleme yöntemleri | |
10 | Kazı alanında tespit edilen mimari bir kalıntının kayda geçirilmesi | |
11 | Kazı / yüzey araştırması raporlama sistemi | |
12 | Arkeolojik buluntuların yorumlanıp tarihlendirilmesi | |
13 | Arkeolojik buluntuların değerlendirilmesi ve yayına hazırlık aşamaları | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Brod Broddribb, C., Drawing Archaeological Finds for Publication. London, 1970. - Cookson, C. B. Arkeolojik illüstrasyon ve fotoğrafçılık, İstanbul, 2006. - Green, K-T. Moore (eds), Archaeology: an introduction, London and New York, 2010. - Hawker, J.M. A Manual of Archaeological Field Drawing. Edinburg, 1999. - Hunter, J. - Cox, M, Forensic Archaeology: Advances In Theory and Practice, Routledge, Abingdon, 2005. - Joukowsky, M., A Complete Manual of Field Archaeology, New York, 1980. - Naumann, R. 1991. Eski Anadolu Mimarlığı. Ankara, 1991. - Ökse, T., Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri, İstanbul, 2015. - Renfrew, C., - Bahn, P., Archaeology. Theories, Methods and Practice, London, 1991. - Renfrew, C., - Bahn, P., Arkeoloji-Anahtar Kavramlar, İstanbul, 2013. - Sevin, V., Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul, 1999. -Türkoğlu, İ., Arkeolojik Küçük Buluntu Çizimi Teknikleri, İstanbul, 2020. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev ve Sınav | |
Açıklama | Sınavlarla sonuç odaklı bilginin hatırlanması, ödevlerle ölçme ve muhakemeye dayalı araştırma yönlerinin geliştirilmesi sağlanır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |