Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOPLUM - DİLBİLİM
1 Dersin Adı: TOPLUM - DİLBİLİM
2 Dersin Kodu: FRN5107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkazanoglu@uludag.edu.tr
0.224.294 22 44
U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü
16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dilbilim ve toplum dilbilim alanında geliştirilmiş başlıca teorileri tanımak, dilin toplum içinde kullanım farklılıklarını gözlemek, nedenlerini anlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğrencilere ileride öğretecekleri dilin ana dil kullanıcılarının kültürü, yaşam tarzları ve tarihi hakkında bilgi vererek meslek eğitimlerine katkı sağlamaktadır. Bu ders sayesinde öğrenciler farklı düşünceler ve dünya görüşlerine toleranslı bakmayı kazanırlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Toplum ve dil ilişkisini, toplum dilbilimin temel konu ve yöntemlerini anlayabilmeli.;
2 Toplum dilbilimin farklı kuram ve kavramlarını sınıflandırabilmeli. Bunlara Türkçe ve Fransızca konuşan dil topluluklarından örnekler vererek gösterebilmeli.;
3 Türkçe ve Fransızca konuşan toplumlarda dil kullanımı etkileyen etkenleri tanımlayabilmeli ve bu toplumlarda dil tutumlarını anlayıp betimleyebilmeli.;
4 Dildeki değişkenlik ve çeşitliliğin dilin tarihsel gelişimini ve değişimini nasıl etkilediğini ve bu etkenleri betimleyebilmeli.;
5 Dil kullanımına yansıyan sesbilgisel, biçimbilgisel, anlambilimsel ve sözdizimsel farklılıkları saptayabilmeli. ;
6 Özel dil kullanımları ile toplumsal yapı arasındaki ilişkiyi tanıyabilmeli ;
7 Kültürel ve sosyal farklılıkların dil kullanımında nasıl yansıdığını gösterebilmeli.;
8 Edindiği alan bilgilerini doğru yorumlayıp analiz edebilmeli. Toplum dilbilimin değişik alanlarında yapılan çalışmalarını araştırabilmeli. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders ve alanla ilgili temel kaynakların tanıtımı. Toplum Dilbilimin tanımı
2 Dil ve Toplum arasındaki İlişki ve Etkileşim.
3 Dillerin ve Toplumsal sistemlerin tarihsel Gelişimi
4 Dil çeşitliliği ve dil aileleri
5 Dil ve diyalekt: bölgesel ve toplumsal farklılıklar
6 İki dillilik ve çok dillilik
7 Dil düzeyleri, Üslup ve Dil değişkeleri
8 Örneklemeler. Genel Tekrar
9 Dil ve kültür ilişkisi
10 Konuşucu tutumları, Söz edimleri
11 Kibarlık stratejileri
12 Dil Kullanım Farklılıkları: Cinsiyet, Yaş, Eğitim
13 Uygulamalı Toplum Dilbilim: Dil politikaları, Dil planlaması, Fransızca mı Fransızcalar mı?
14 Tüm konuları kapsayan Uygulama (tekrar)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bourdieu, P. (1980) Ce que parler veut dire, Paris: Fayard
Goffman E., (1987) Façons de parler, Paris: minuit
Labov W. (1976) Sociolinguistique, Paris: Minuit
Moreau M.-L., (1997). Sociolinguistique: Les concepts de base. Liège: Mardaga
Vermes G., (1988) Vingt-cinq communautés linguistiques en France, Paris: L’Harmattan
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır
Açıklama Değerlendirmede mutlak sistem uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 0 3 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,17
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 5 2 2 1 1 3 1 0 0 0
OK2 5 3 5 4 2 1 3 4 1 3 1 0
OK3 5 3 5 4 4 0 3 4 3 4 1 0
OK4 3 0 0 0 0 0 0 3 2 0 0 0
OK5 5 0 5 2 0 1 2 3 2 1 0 0
OK6 0 0 4 3 1 1 2 2 2 1 0 0
OK7 4 3 3 2 5 1 1 2 1 1 1 0
OK8 5 2 3 3 3 3 4 2 1 1 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr