Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 Telefon: +90 224 29422173 E-mail : nagihan@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı modern dünyada çocukluk ve ergenlik dönemindeki öğrencilerde görülebilecek problem davranışları tanıma ve bunlarla baş etme becerilerini geliştirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders psikolojik danışmanların ergenlere verilecek psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesi için temel oluşturacak şekilde modern dünyadaki ergen özellikleri konusunda bilgi ve bakış açısı sağlayarak psikolojik danışmanların mesleki gelişimine katkıda bulunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Modern dünyada çocukluk ve ergenlik döneminde karşılaşılabilecek problem davranışları tanır;
2
Modern dünyada çocukluk ve ergenlik döneminde karşılaşılabilecek problem davranışlarla baş etme yollarını bilir ve bunlarla baş etmek için gerekli teknikleri uygular;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanıtımı, derste kullanılacak kaynaklar, dersin yürütülme biçimi, ödev ve sınavların içeriği ile ilgili açıklamalar.
Giriş:Ergenlik psikolojisi
2
Çocukluk ve ergenlik döneminde gelişim (Kuramlar ve kavramlar)
3
Ergen beyniyle ilgili yeni keşiflerin ışığında: YENİYETME
Çağdaş bir sorun: ERKEN ERGENLİK
4
Ben Nesli (öz saygı problemleri)
5
Narsisizm
6
Ergenlikte teknoloji bağımlılığı
7
Ergen ve suç
8
Ergenlikte madde bağımlılığı
9
Ergenlikte intihar
10
Üstün yetenekli çocuklar ve ergenler
11
Boşanma ve çocuklar
12
Üvey ebeveynli ailelerde çocuk ve ergenler
13
Çocukluk ve ergenlikte diğer problem davranışlar (DEHB vb. )
14
Genel değerlendirme ve finale hazırlık.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Büyükgebiz, A. ( 2008). 99 Sayfada erken ergenlik. Istanbul: Türkiye Iş Bankasi Kültür Yayinlari. Enç, M. (2005). Üstün beyin gücü. İstanbul: Gündüz Eğt.ve Yay. Güner, O. (2010). Hani okulu sevecektim. Ankara: Efil Yayinevi. Kuzucu, Y. (2008). Küçükler için büyüklere: Çocuk ve ergen ruh sağliği. Ankara: Nobel. O’rourke, K. & Worzbyt, J.C. (1996). Support groups for children, pp..181-213. Strauch, B. (2003). Ergen beyniyle ilgili yeni keşiflerin işiğinda yeniyetme. Istanbul: Varlik Yayinlari. Twenge, J. M. (2009). Ben nesli. Bugünün gençleri niçin bu kadar özgüvenli ve iddiali fakat bir o kadar da depresif ve kaygili? Istanbul: Kaknüs Psikoloji. Twenge, J.M. & Campbell, W.K. (2010). Asrin vebasi: narsisizm illeti. İstanbul: Kaknüs Psikoloji.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açık uçlu sorulardan oluşan klasik sınavlar ve ev ödevleri
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU