Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ON PARMAK KLAVYE KULLANIMI
1 Dersin Adı: ON PARMAK KLAVYE KULLANIMI
2 Dersin Kodu: TDSZ101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. FİKRET CEYLAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Fikret CEYLAN
e-posta: fceylan@uludag.edu.tr
Tel: (0 224) 2942491
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilgisayar ortamında (Standart Türkçe Klavye - F Klavye ile) on parmak metodlu, hızlı ve hatasız yazma yeterlilikleri kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İş yaşamında Türkçe F klavyeyi etkin kullanarak başarılı ve hızlı yazışmalar yapar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler bilgisayar klavyesini tanır ;
2 Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar ;
3 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir ;
4 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir ;
5 Öğrenciler doğru vuruş tekniklerini öğrenir ;
6 Rakam, işaret ve sembolleri tekniğine uygun yazar ;
7 Öğrenciler klavyeye bakmadan metodlu on parmakla yazı yazar ;
8 Öğrenciler düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 1- TANITIM VE GENEL ESASLAR Atölyede çalışma kurallarının açıklanması. Bilgisayarların açılması-kapatılması kuralları. Bilgisayar klavyesi ve tuşlarının tanıtılması. Klavye Bilgisi (Q ve F klavyeler) Ders tanıtımı ve uygulama esasları
2 2- KLAVYENİN TANITILMASI VE KLAVYE ÇALIŞMALARI a) Klavye programının tanıtılması ve menüleri b) Temel sıra tuşlarının öğretilmesi Temel sıra tuşlarının vuruşları
3 c) Nokta, virgül ve büyük harf tuşlarının öğretilmesi ve ilgili alıştırma çalışmaları d) Temel sıra cümlelerinin çalışılması Nokta, virgül ve büyük harf tuşlarının vuruş çalışılması
4 e) Üst-Alt sırada sağ el-sol el işaret parmağı ile ilgili tuşların ve ilgili alıştırmaların çalışılması Üst-alt sıra sağ el-sol el işaret parmağı tuşlarının vuruşları
5 f) Üst-Alt sırada sağ el-sol el üçüncü parmağı ile ilgili tuşların ve ilgili alıştırmaların çalışılması Üst-alt sırada sağ el-sol el üçüncü parmağı ile ilgili tuşların vuruşları
6 g) Üst-Alt sırada sağ el-sol el dördüncü parmağı ile ilgili tuşların ve alıştırmaların çalışılması Üst-alt sırada sağ el-sol el dördüncü parmağı ile ilgili tuşların vuruşları
7 h) Klavyenin gözden geçirilmesi, alfabe ve yüksek sürat cümleleri ile çalışmalar Yanlışları bulma ve hız çalışmaları
8 ı) Yanlışların türleri, değerlendirilmesi ve hız hesaplama - ARASINAV Yanlışları bulma ve hız çalışmaları
9 j) Kelime işlem programının tanıtımı, sayfa ayarları, paragraf ve satır aralıkları Microsoft Word programında basit işlemler
10 k) Rakam, işaret ve sembollerin yazılması ile ilgili alıştırmaların çalışılması Rakamların vuruşları
11 Rakam, işaret ve sembollerin yazılması ile ilgili alıştırma çalışmaları İşaret ve sembollerin vuruşları
12 3- METİN ÇALIŞMALARI a) Klavyenin alfabe kısmının tamamını ilgilendiren alıştırmalarla çalışmalar (Cümleler, paragraflar, metinlerle müddetli sürat artırma ve hatasız yazı çalışmaları) Düz metin çalışmaları
13 b) Müddetli sürat artırma ve hatasız yazı çalışmaları c) Düz yazı (metin) çalışmaları Müddetli sürat artırma çalışmaları
14 Metinde yanlışları bulma, yazıları değerlendirme ve bununla ilgili uygulamaların yapılması Metinde yanlışları bulma ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ana kaynaklar:
-Öğr.Gör. Fikret Ceylan’ın On Parmak Klavye Kullanımı Ders Notları.
-Muzaffer Okutkan’ın Daktilografi Ders kitabı
-Çevrimiçi On Parmak Klavye Çalışma Siteleri.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirmede Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 171
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 2 1 2 1 3 1 5 5 5 2 3
OK2 5 2 1 1 1 2 1 5 4 4 2 4
OK3 5 1 1 1 1 1 1 5 5 5 1 3
OK4 5 1 1 1 1 1 1 5 5 5 1 3
OK5 5 1 1 1 1 1 1 5 5 5 1 3
OK6 5 5 1 2 1 2 2 5 5 5 2 3
OK7 5 5 1 2 1 2 2 5 5 5 2 3
OK8 5 4 1 2 1 2 2 5 5 5 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr