1 |
Dersin Adı: |
ARJANTİN TANGO I |
2 |
Dersin Kodu: |
MUZ3129 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
5 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. VEYSEL ÖZGÜR SAĞLAM |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Veysel Özgür Sağlam |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
veyselozgur@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Arjantin tango dersinin amacı; bu ders aşamalı olarak öğrencinin müzik eşliğinde partneri ile beraber uyum içinde tempoda adım atarak dans yapmasını sağlar. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğretmenlik mesleği süresince beden ve uzuvlarını tanıyarak ritim ve tempo içinde kullanabilme, müziğin dinamiklerini daha kolay algılayabilme. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Arjantin ve Buenos Aires müziği hakkında genel kültür bilgisi ve temel adımlar |
|
2 |
Temel adımları kullanma ve partner ile birlikte çalışma tutuşu ile gerçekleştirme |
|
3 |
Paralel adımlar atarak rondo disiplininde partner ile beraber yürüme |
|
4 |
Kros adım kullanımı |
|
5 |
Rondo disiplininde partner ile beraber kros kullanımı ve paralel adım atarak alan kullanımı uygulama |
|
6 |
Ocho Cortado kullanımı |
|
7 |
Alternatif adım geçişleri, alternatif kros çalışmaları |
|
8 |
Genel Değerlendirme |
|
9 |
Geri ocho "sekizli" çarpı sistem |
|
10 |
Rondo disiplininde partner ile beraber tempoda yürüme ve 2/4 lük ve ölçü başlarında adım kullanma |
|
11 |
Öğrenilen tüm haftaların çalışmaları enerji geçişleri ile doğaçlama bir yöntem sunularak tekrarlanır |
|
12 |
Enerji müzik kalite çalışmaları |
|
13 |
Enerji müzik kalite çalışmaları |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
|